Pregled bibliografske jedinice broj: 1209815
Integralno prostorno planiranje kao preduvjet održivog planiranja željezničkog sustava unutar gradova
Integralno prostorno planiranje kao preduvjet održivog planiranja željezničkog sustava unutar gradova // Proceedings of 29th International Conference on Organization and Technology of Maintenance (OTO 2020) / Vić, Davor (ur.).
Osijek: Alberta naklada, 2021. str. 51-57 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1209815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integralno prostorno planiranje kao preduvjet
održivog planiranja
željezničkog sustava unutar gradova
(Integral spatial planning as a prerequisite for
sustainable planning of
the railway system within the cities)
Autori
Jurković, Željka ; Lovoković, Danijela ; Cingel, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of 29th International Conference on Organization and Technology of Maintenance (OTO 2020)
/ Vić, Davor - Osijek : Alberta naklada, 2021, 51-57
Skup
29. međunarodni znanstveno-stručni skup: Organizacija i tehnologija održavanja = 29th International Scientific and Professional Conference: Organization and Maintenance Technology (OTO 2020)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.12.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Grad, Integralno planiranje, Prostorno planiranje, Željeznica
(City, Integral planning, Spatial planning, Railway)
Sažetak
Održivi razvoj gradova u 21. stoljeću primarno se temelji na rekonstrukciji i prenamjeni postojećih izgrađenih dijelova, izgradnji neizgrađenih dijelova te povećanju gustoće izgradnje. Od polovice 20. stoljeća spoznalo se da se prometni sustav u gradovima ne može promatrati izdvojeno od ukupnih aktivnosti okolnog područja, budući da promet proizlazi iz potreba zadovoljenja upravo tih aktivnosti, ali i povratno utječe na njih. Prometni sustavi više se ne mogu planirati sektorski, nego multidisciplinarno i integralno s ostalim namjenama u gradu te s posebnom brigom o zaštiti okoliša. U integralnom prometnom planiranju naglasak je na prostoru u kojem se taj promet odvija, a ne samo na transportnom sustavu i prometnom koridoru. Cilj rada je pokazati da jedino integralni pristup planiranju željezničkog prometa u gradovima može osigurati dobre veze između aktivnosti u prostoru, uključujući povoljne utjecaje željeznice i okruženja, odnosno kompatibilnost prometnog sustava i okolnog prostora. Rezultat rada je prikaz potrebnih postupaka i procedura kako bi se prilikom planiranja željezničkog sustava u gradovima osigurao integralni multidisciplinarni pristup. U završnom dijelu rada se prezentira konkretan slučaj planiranja željezničkog prometa na primjeru grada Osijeka. Dokazuje se kako je trenutno stanje prostorno-prometnog planiranja željeznice u Osijeku još uvijek sektorsko, a ne integralno i interdisciplinarno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek