Pregled bibliografske jedinice broj: 1209542
Istraživanje korisničkog iskustva televizijske prezentacije izvedene korištenjem proširene stvarnosti u studiju
Istraživanje korisničkog iskustva televizijske prezentacije izvedene korištenjem proširene stvarnosti u studiju, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1209542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje korisničkog iskustva televizijske
prezentacije izvedene korištenjem proširene
stvarnosti u studiju
(Research of the user experience of a television
presentation performed using augmented reality in
a studio)
Autori
Tea Čapko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
19.07
Godina
2022
Stranica
81
Mentor
Skala, Tibor
Neposredni voditelj
Cviljušac, Vladimir
Ključne riječi
proširena stvarnost, televizija, televizijski storytelling u vijestima, istraživanje, korisničko iskustvo
(augmented reality, television, television news storytelling, research, user experience)
Sažetak
Proširena stvarnost danas nije stran pojam. Sve zastupljenija, proširena stvarnost stvara širu odnosno potpuniju sliku onoga o čemu se govori. Svoje mjesto nalazi u različitim područjima pa je tako svojevremeno ušla i u svijet televizijskog storytellinga. Ranije, ovakve prezentacije su većinom bile prezentirane pomoću 2D video zidova u studijima, no s vremenom i koristeći različite pristupe, određena priča koju prezentira televizijski voditelj u studiju biva upotpunjena pratećim 3D elementima proširene stvarnosti. Iako korištenje proširene stvarnosti u ovom području postaje sve češće, istraživanja o korisničkom iskustvu tijekom gledanja iste gotovo ne postoje. Svrha ovog rada je upravo istražiti korisničko iskustvo prilikom gledanja televizijske prezentacije upotpunjene proširenom stvarnošću. U prvom dijelu rada, objašnjeno je kako i zašto je televizijska industrija razvila potrebu za proširenom stvarnošću te sama bit proširene stvarnosti. U drugom dijelu rada, provedeno je istraživanje korisničkog iskustva tijekom kojeg korisnik gleda prezentacije iste teme izvedene u 2D na video zidu te 3D u proširenoj stvarnosti. Korisnik zatim rješava upitnik gdje se ispituju njegova stajališta i mišljenja o obje prezentacije, a rezultati cjelokupnog istraživanja daju jasniji pogled na korisničko iskustvo prilikom gledanja proširene stvarnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Računarstvo