Pregled bibliografske jedinice broj: 1209351
Savska 25: formiranje vizualnog identiteta prostora ideologije i prostora slobode
Savska 25: formiranje vizualnog identiteta prostora ideologije i prostora slobode // Savska 25, Arheologija modernosti u prostoru Studentskog centra / Vukić, Feđa (ur.).
Zagreb: Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu, 2014. 230, 255
CROSBI ID: 1209351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Savska 25: formiranje vizualnog identiteta prostora
ideologije i prostora slobode
(Savska street 25: forming the visual identity of
spaces of ideology and spaces of freedom)
Autori
Mrduljaš, Maroje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Savska 25, Arheologija modernosti u prostoru Studentskog centra
Urednik/ci
Vukić, Feđa
Izdavač
Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
ISBN
978-953-7314-02-6
Ključne riječi
grafički dizajn u Hrvatskoj, vizualne umjetnosti, Studentski centar u Zagreb
(graphic design in Croatia, visual arts, Students' Centre in Zagreb)
Sažetak
Blok Savske 25 proživio je dvije temeljne, međusobno uvjetovane transformacije: prva se odnosi na promjenu funkcije od velesajamskog prostora u studentski centar, a druga na dvije faze modernizacije Zagreba vezane za ekonomsko-političke datosti. Sajamske aktivnosti su prvo vezane na jačanje prijeratnog kapitalističkog ustroja i građanske kulture, da bi od 1947-56., koliko posljeratni Zagrebački velesajam zaposjeda razmatrani prostor, odražavao nastojanja izgradnje novog socijalističkog poretka utemeljnog na općem društvenom boljitku. Promjenom funkcije iz sajma u studentski (kulturni) centar mijenja se i ideološka perspektiva na temelju koje se gradi modernitet Savske 25 i njenog utjecaja na identitet Zagreba. Karakter moderniteta sajamskih aktivnosti je bitno drugačiji od moderniteta umjetničkih praksi pa se može govoriti o obratu ekstrovertnosti u introvertnost, i sukladno, pretapanju uloge dizajna iz kulturalnog suplementa u samostalniji produkt. Opozicija tih aspekata je općenito ugrađena u osove medija dizajna koji uvijek oscilira između autonomnosti i ovisnosti o naručitelju, odnosno o poruci koju odašilje, pa povijest dizajnerskih zadaća s adresom Savska 25 obuhvaća dijalektiku oprečnih vidova moderne kulture. Iščitavanje sukcesija tih opozicija je simbolički reprezent različitih aspekata modernosti kroz koje je Zagreb prolazio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Dizajn