Pregled bibliografske jedinice broj: 1209132
Vjenceslav Richter: Sinteza i sintezno
Vjenceslav Richter: Sinteza i sintezno // Dani Orisa 17
Zagreb, Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1209132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjenceslav Richter: Sinteza i sintezno
(Vjenceslav Richter: Synthesis and Synthesised)
Autori
Mrduljaš, Maroje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Dani Orisa 17
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.10.2017. - 15.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Vjenceslav Richter, moderna arhitektura, vizualne umjetnosti, sinteza u vizualnim umjetnostima
(Vjeceslav Richter, modern architecture, visual arts, synthesis in visual arts)
Sažetak
Vjenceslav Richter jedinstvena je pojava na hrvatskoj likovnoj sceni koja se izdvaja iz narativa lokalne arhitektonske historiografije druge polovice 20. stoljeća. Tijekom više od pola stoljeća aktivnog rada ostvario je opsežan opus koji nije konzistentan i ne podliježe disciplinarnim kanonima, nego je obilježen iznenadnim zaokretima, pa i paralelnim istraživanjem različitih, naizgled i oprečnih koncepcija. No, Richterov rad povezuje nekoliko središnjih pojmova: koncept sinteze plastičkih umjetnosti, eksperimentalni pristup te napor da se rad u arhitekturi i plastičkim umjetnostima proširi na najšire društveno polje. Prevanje tematizira djelovanje tog predvodnika novih kretanja na hrvatskoj arhitektonskoj sceni, koji je u svom vremenu bio priznat, ali i žestoko osporavan. Za razliku od većine suvremenika u Hrvatskoj i tadašnjoj Jugoslaviji, Richtera u prvom redu zanima eksperiment u domeni „čiste arhitekture”. Njegov je teorijski opus opsežan i pokriva širok raspon tema, od teorije plastičkog oblikovanja do društvene uloge arhitekture. Izrazito svjestan važnosti diseminacije i razmjene znanja kako unutar discipline tako i prema najširoj javnosti, Richter je tijekom 1950-ih i 1960-ih inicijator i sudionik nekih od ključnih događaja u Hrvatskoj povezanih s afirmacijom apstraktne umjetnosti, artikulacijom diskursa o dizajnu i istraživačkim pristupom u arhitekturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Likovne umjetnosti, Dizajn
Napomena
Velika dvorana Vetroslava Lisinskog