Pregled bibliografske jedinice broj: 1209013
Uloga odgojitelja u razvoju dječje igre i poticanju istraživačkih aktivnosti kod djece
Uloga odgojitelja u razvoju dječje igre i poticanju istraživačkih aktivnosti kod djece // Međunarodna znanstveno-stručna online konferencija “Što nas uči Reggio?”
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1209013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojitelja u razvoju dječje igre i poticanju
istraživačkih aktivnosti kod djece
(The role of educators in the development of
children's play and encouraging research
activities at children)
Autori
Bistrić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Međunarodna znanstveno-stručna online konferencija “Što nas uči Reggio?”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.04.2022. - 09.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
reggio pedagogija, predškolsko dijete, istraživačke aktivnsoti, dječji razvoj, odgojitelj
(reggio pedagogy, preschool child, research activities, child development, preschool teacher)
Sažetak
Dijete je prirodno intrinzično motivirano za igru i učenje. Ono svoja znanja sukonstruira aktivno učeći kroz igru, istraživanjem i izražavanjem na mnogo načina. Dijete je kreativna i kompetentna individua koja posjeduje svoja prava, pa tako i pravo na nesudjelovanje. Po uzoru na humanistički orijentiran kurikulum djeca samostalno odabiru aktivnosti, materijale i društvo za igru. Poticajan prostor i materijali za igru pozivaju dijete na rješavanje problema i razmišljanje, a koji potom doprinose razvoju djetetove sposobnosti kritičkog i divergentnog mišljenja. Tako istraživačke aktivnosti potiču suradnju i međusobnu komunikaciju među djecom, pa dijete ima više prilika razvijati komunikacijske i socijalne vještine što posljedično određuje tijek dječje igre, ovisno o interesu i angažmanu djece (ali i odgojitelja). Često se u istraživačke aktivnosti potom uključe i sramežljivija djeca, bilo samoinicijativno ili na poziv druge djece i /ili odgojitelja. Odgojitelj pri tom preuzima više uloga ; ulogu opskrbljivača, promatrača, motivatora, aktivnog sudionika dječje igre, pri čemu su djeca i odgojitelji partneri učenja. Prateći interese i potrebe svakog pojedinog djeteta, kroz raznovrsnost materijala i bogato prostorno okruženje, odgojitelj omogućuje svakom djetetu aktivno učenje vlastitim tempom razvoja i prelazak u iduću zonu učenja. Omogućujući djetetu uvid u etnografske zapise njegovih aktivnosti kod djeteta se razvija i jača samopouzdanje, osjećaj pripadnosti skupini, identitet, individualnost i osjećaj ponosa nakon spoznaje da se njegov rad i trud cijene i uvažavaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)