Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1208940

Empatija, ličnost i rodne uloge budućih nastavnica i nastavnika


Jugović, Ivana; Marušić, Iris
Empatija, ličnost i rodne uloge budućih nastavnica i nastavnika // 22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 101-101 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1208940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Empatija, ličnost i rodne uloge budućih nastavnica i nastavnika
(Empathy, personality and gender roles of preservice teachers)

Autori
Jugović, Ivana ; Marušić, Iris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 101-101

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
empatija, rodne uloge, osobine ličnosti, nastavnička profesija
(empathy, gender roles, personality traits, teaching profession)

Sažetak
Empatija je poželjna osobina u nastavničkoj profesiji, a često se manifestira u brižnosti prema učenicima i stvaranju razredne klime u kojoj učenici/e osjećaju da su prihvaćeni, uključeni i da ih se razumije (Bjekić, 2000 ; McAllister i Jordan Irvine, 2002 ; Stojiljković i sur., 2011). Istraživanja su također pokazala da su učenici/e, koji imaju brižne odnose s nastavnicima/ama, motiviraniji i boljeg školskog uspjeha od onih koji nemaju takve odnose (Foster, 1995 ; Gay, 2000). Empatija je povezana i s adaptivnim motivacijama za odabir nastavničke profesije kao što su želja za radom s djecom i mladima, motivacija za doprinosom društvenoj jednakosti te odabir nastavničke profesije kao prvog izbora (Jugović, 2018). No, nemaju svi jednako razvijenu empatiju, pa tako istraživanja o empatiji u nastavničkoj profesiji upućuje na razvijeniju empatiju kod žena (Barr, 2013 ; Goroshit i Hen, 2016 ; Jugović i sur., 2019). Osim roda, i osobine ličnosti pokazale su se važnima u objašnjenju empatije, pri čemu su ugodnost i otvorenost prema iskustvu bile pozitivno povezane s empatijom (Costa i sur., 2013, 2014 ; Guilera i sur., 2019 ; Magalhăes i sur., 2012). Cilj ovog istraživanja je ispitati doprinos rodnih uloga i osobina ličnosti u objašnjenju empatije budućih nastavnika/ca. U istraživanju je sudjelovalo 279 budućih nastavnika/ca predmetne nastave koji studiraju na različitim fakultetima u Zagrebu. Od instrumenata su primijenjeni Big Five Inventory (BFI ; John i Srivastava, 1999) koji ispituje pet osobina ličnosti (ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, neuroticizam i otvorenost prema iskustvu), Upitnik osobnih karakteristika (PAQ ; Spence i sur., 1975) koji ispituje ekspresivnost i instrumentalnost, te subskale Empatične brige i Zauzimanja tuđe perspektive iz Indeksa interpersonalne reaktivnosti (Davis, 1980). Rezultati ukazuju na snažniju empatičnu brigu i sposobnost zauzimanja tuđe perspektive kod žena nego muškaraca. Regresijske analize otkrile su da su i kod žena i kod muškaraca dva prediktora važna u predviđanju empatične brige i zauzimanja tuđe perspektive, a to su ugodnost i ekspresivnost. Obrazovne intervencije mogu uspješno poboljšati empatiju (Hill i Lent, 2006 ; Stepien i Baernstein, 2006), a naši rezultati ukazuju da bi neke skupine budućih nastavnika/ca trebale jaču podršku u osnaživanje empatije, kao što su muškarci, osobe manje izražene feminine uloge, te osobe za koje je ugodnost kao osobina ličnosti manje karakteristična.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Iris Marušić (autor)

Avatar Url Ivana Pikić Jugović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jugović, Ivana; Marušić, Iris
Empatija, ličnost i rodne uloge budućih nastavnica i nastavnika // 22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 101-101 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Jugović, I. & Marušić, I. (2020) Empatija, ličnost i rodne uloge budućih nastavnica i nastavnika. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2020}, pages = {101-101}, keywords = {empatija, rodne uloge, osobine li\v{c}nosti, nastavni\v{c}ka profesija}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Empatija, li\v{c}nost i rodne uloge budu\'{c}ih nastavnica i nastavnika}, keyword = {empatija, rodne uloge, osobine li\v{c}nosti, nastavni\v{c}ka profesija}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2020}, pages = {101-101}, keywords = {empathy, gender roles, personality traits, teaching profession}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Empathy, personality and gender roles of preservice teachers}, keyword = {empathy, gender roles, personality traits, teaching profession}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font