Pregled bibliografske jedinice broj: 1208790
Razumijevanje fenomena dijaloga kod Paola Freirea
Razumijevanje fenomena dijaloga kod Paola Freirea, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje fenomena dijaloga kod Paola Freirea
(Understanding the phenomenon of dialogue in Paolo Freire)
Autori
Šijak, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2017
Stranica
30
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
Paulo Freire, dijalog, pedagogija oslobođenja, bankarski sustav obrazovanja
(Paulo Freire, dialogue, pedagogy of liberation, banking system of education)
Sažetak
U ovom radu cilj je prikazati shvaćanje fenomena dijaloga kod filozofa odgoja i kritičara obrazovanja 20. st. Paula Freirea, opisati na koji način on može biti primijenjen u učionici, te koje su njegove prednosti i nedostatci u konkretnom radu. U prvom dijelu rada kratko je opisan život Paula Freirea, koji je imao veliki utjecaj na njegovo kasnije djelovanje. Odrastanje u siromašnoj četvrti Brazila, problemi sa školovanjem te kasniji rad sa sindikatima, rad na opismenjavanju brazilskih seljaka te odlazak iz zemlje oblikovali su njegov rad kao i najpoznatije djelo, Pedagogiju obespravljenih. Drugi dio rada objašnjava Freireovo shvaćanje dijaloga kao ljudskog fenomena, čija je bit riječ, koja sadrži dvije nerazdvojne dimenzije – razmišljanje i akciju. Zbog tih dimenzija, istinski dijalog kao egzistencijalna potreba čovjeka ima potencijal preobraziti svijet. Također, u ovom dijelu se uspoređuje bankarski sustav obrazovanja i pedagogija oslobođenja. Dok bankarski sustav obrazovanja potiskuje dijalog, on se nalazi u srcu pedagogije oslobođenja koja njeguje humanizaciju, kritičko promišljanje i Freireov koncept osvješćivanja.Treći i posljednji dio rada prelazi na suvremeni govor o dijalogu u obrazovanju. Kako ne postoji mnogo izvora o dijalogu u obrazovanju, rad se osvrće na dvije autorice. Prva se bavi dijalogom u obrazovanju u interkulturnom kontekstu te smatra kako je dijalog temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Ciljevi takve škole zahtijevaju promjenu načina razmišljanja, odmak od precizno uređenog kurikuluma i kritičku refleksiju. Druga autorica se osvrće na primjenu Freireovog dijaloga u konkretnoj praksi neformalnog obrazovanja u Brazilu te otvara i prostor za kritiku i poboljšanje takve prakse. Freireov koncept dijaloga i njegovo korištenje u obrazovanju ima svoje prednosti i nedostatke, no pokazuje se kao vrijedan daljnjeg proučavanja i primjene.
Izvorni jezik
Hrvatski