Pregled bibliografske jedinice broj: 1208782
Filozofijsko razumijevanje koncepta pluralizma
Filozofijsko razumijevanje koncepta pluralizma, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofijsko razumijevanje koncepta pluralizma
(Philosophical understanding of the concept of pluralism)
Autori
Išpan, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.11
Godina
2017
Stranica
44
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
filozofija, društvo, pluralizam, odgoj
(philosophy, society, pluralism, education)
Sažetak
Svrha ovog rada je da se kroz pojam filozofije koja označava ljubav prema mudrosti, spoznaji prihvati pluralizam (kulturni, svjetonazorski i teorijski) kako bi se dijalogom ili sučeljavanjem različitih pretpostavki, mišljenja došlo do razumijevanja istine i spoznaje. U području filozofije uglavnom je riječ o pluralizmu filozofskih orijentacija ili misaonih pristupa. To je zapravo institucionalna razina filozofskog pluralizma koji se odnosi na institucionalni prostor u kojem se odvija i ostvaruje filozofsko mišljenje, i osigurava neutralnost i otvorenost filozofskih institucija. Supstancijalni filozofski pluralizam koji ima za cilj postizanje istine kao krajnji cilj svakog mišljenja je moguć samo kroz interaktivnost koji može prerasti u integrativnost koji dovodi do cjelovite i zajedničke istine. Samo uz takvo poimanje istine može se održati supstancijalni filozofski pluralizam i to u posebnom obliku- kao pluriperspektivizam (unutrašnji pluralizam istine koji se sastoji od više pretpostavki i aspekata nužnih za stvaranje orijentacijskog znanja).Na taj način orijentacijsko znanje postaje obilježjem nove epohe. Današnje se društvo tumači kao trajno konfliktna zajednica koja svoje jedinstvo gradi na međudjelovanju različitosti- ne na izbjegavanju sukoba već na razrješenju. Društveni je razvoj moguć samo kroz stvaralaštvo koje nije moguće bez slobode i pluralizma. Zato je za razvoj današnjeg društva potreban odgoj kao su-djelovanje odgajatelja i odgajanika u slobodi zasnovano na poštivanju drugog kao drukčijeg, samosvojnog, autonomnog i slobodnog bića. Pluralizam u odgoju podrazumijeva i pluralizam odgojnih ustanova i škola koje daju širi odgojni prostor u kojem odgajatelj može stvaralački djelovati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija