Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1208781

Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja


Tačković, Petra
Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1208781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja
(Bioethical sensibility as a problem of the philosophy of education)

Autori
Tačković, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2019

Stranica
37

Mentor
Krznar, Tomislav

Ključne riječi
bioetički senzibilitet, filozofija odgoja, povratak prirodi, humanost, senzibiliziranje pojedinca
(bioethical sensibility, philosophy of education, return to nature, humanity, sensitizing the individual)

Sažetak
Važno je spomenuti da bioetički senzibilitet, tj. osjetljivost za živa i neživa bića, cjelokupnu prirodu i razumijevanje posljedica nepromišljenog stvaralaštva ljudske ruke, svoj početak nazire još u ranom djetinjstvu, te da bude uključen u cjeloživotni proces odgoja i obrazovanja koji zagovara filozofija odgoja. Na početku ovoga rada ukratko se opisuje pretpovijest i povijest bioetičkog senzibiliteta, te začetnike istog. Franjo Asiški, Fritz Jahr i Albert Schweitzer su pojedinci koji su stavili imperativ na humanost i život posvetili povratku čovjeka prirodi i njegovom senzibilnom rastu i razvoju. Kako bismo razumjeli pojam bioetički senzibilitet, potrebno je osvrnuti se na prošle događaje te na javnost i stavove iste, kroz očuvane tiskovine, u ovom slučaju iz 18. i 19. stoljeća, kako bismo dobili uvid u današnju situaciju. Potrebno je osvrnuti se na druge kulture te proučiti njihove načine implementiranja aktivnosti i načina rada za razvoj senzibiliteta, kao i na načine „nadoknade“ u kasnijem djetinjstvu, to jest propuštenih prilika za razvoj empatije, prosocijalnih vještina i altruizma u ranom djetinjstvu. Navode se konkretni primjeri za provođenje takve prakse kod djece rane i predškolske dobi vezani uz djetetov odnos i kontakt s prirodom, uz podsjećanje na odgojiteljsku ulogu u upoznavanju djeteta sa živim svijetom te na probleme nastale zbog čovjekove neodgovornosti prema prirodi i stavljanja sebe na vrh hijerarhije u svrhu iskorištavanja i iscrpljivanja prirodnih resursa. Dakle, naglasak se stavlja upravo na ulogu odgojitelja u procesu odgoja za senzibiliziranje pojedinca na njegovu korist, te na korist cijele zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Krznar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tačković, Petra
Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Tačković, P. (2019) 'Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja', diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ta\v{c}kovi\'{c}, Petra}, year = {2019}, pages = {37}, keywords = {bioeti\v{c}ki senzibilitet, filozofija odgoja, povratak prirodi, humanost, senzibiliziranje pojedinca}, title = {Bioeti\v{c}ki senzibilitet kao problem filozofije odgoja}, keyword = {bioeti\v{c}ki senzibilitet, filozofija odgoja, povratak prirodi, humanost, senzibiliziranje pojedinca}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ta\v{c}kovi\'{c}, Petra}, year = {2019}, pages = {37}, keywords = {bioethical sensibility, philosophy of education, return to nature, humanity, sensitizing the individual}, title = {Bioethical sensibility as a problem of the philosophy of education}, keyword = {bioethical sensibility, philosophy of education, return to nature, humanity, sensitizing the individual}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font