Pregled bibliografske jedinice broj: 1208781
Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja
Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bioetički senzibilitet kao problem filozofije odgoja
(Bioethical sensibility as a problem of the philosophy of education)
Autori
Tačković, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
37
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
bioetički senzibilitet, filozofija odgoja, povratak prirodi, humanost, senzibiliziranje pojedinca
(bioethical sensibility, philosophy of education, return to nature, humanity, sensitizing the individual)
Sažetak
Važno je spomenuti da bioetički senzibilitet, tj. osjetljivost za živa i neživa bića, cjelokupnu prirodu i razumijevanje posljedica nepromišljenog stvaralaštva ljudske ruke, svoj početak nazire još u ranom djetinjstvu, te da bude uključen u cjeloživotni proces odgoja i obrazovanja koji zagovara filozofija odgoja. Na početku ovoga rada ukratko se opisuje pretpovijest i povijest bioetičkog senzibiliteta, te začetnike istog. Franjo Asiški, Fritz Jahr i Albert Schweitzer su pojedinci koji su stavili imperativ na humanost i život posvetili povratku čovjeka prirodi i njegovom senzibilnom rastu i razvoju. Kako bismo razumjeli pojam bioetički senzibilitet, potrebno je osvrnuti se na prošle događaje te na javnost i stavove iste, kroz očuvane tiskovine, u ovom slučaju iz 18. i 19. stoljeća, kako bismo dobili uvid u današnju situaciju. Potrebno je osvrnuti se na druge kulture te proučiti njihove načine implementiranja aktivnosti i načina rada za razvoj senzibiliteta, kao i na načine „nadoknade“ u kasnijem djetinjstvu, to jest propuštenih prilika za razvoj empatije, prosocijalnih vještina i altruizma u ranom djetinjstvu. Navode se konkretni primjeri za provođenje takve prakse kod djece rane i predškolske dobi vezani uz djetetov odnos i kontakt s prirodom, uz podsjećanje na odgojiteljsku ulogu u upoznavanju djeteta sa živim svijetom te na probleme nastale zbog čovjekove neodgovornosti prema prirodi i stavljanja sebe na vrh hijerarhije u svrhu iskorištavanja i iscrpljivanja prirodnih resursa. Dakle, naglasak se stavlja upravo na ulogu odgojitelja u procesu odgoja za senzibiliziranje pojedinca na njegovu korist, te na korist cijele zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija