Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1208778

Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi


Kažimir, Ana Marija
Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1208778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi
(The role of philosophical questions in the cognitive development of preschool children)

Autori
Kažimir, Ana Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2019

Stranica
35

Mentor
Krznar, Tomislav

Ključne riječi
djetinjstvo, znatiželja, spoznaja, filozofska pitanja, svijest
(childhood, curiosity, knowledge, philosophical questions, consciousness)

Sažetak
Fenomen djetinjstva obilježava iznimno važno razdoblje života u kojemu dijete aktivno uči o sebi i svojoj okolini. Pritom je dječja znatiželja najvažniji poticaj za istraživanje i otkrivanje svijeta koji ga okružuje, pa samim time i za razumijevanje sebe i drugih te shvaćanje prave istine. Dječja želja za spoznajom, odnosno ljubav prema znanju koju Platon naziva eros, pokreće ih na istraživanje i postavljanje mnogobrojnih pitanja na koja neumorno traže odgovore. Također, smisao filozofskih pitanja zapravo je upoznati samoga sebe te ona potiču na obvezu mišljenja, pa tako utječu upravo na misaoni razvoj djece. Djeca traženjem odgovora dolaze do spoznaje, odnosno do istine, što im omogućuje mijenjanje njihova djelovanja i mišljenja. Protučinjeničnim mišljenjem koriste se u zamišljanjima brojnih mogućnosti i stvaranju vlastitih svjetova ispunjenih maštom, a pritom je neupitna i uloga igre u misaonom razvoju, putem koje aktivno uče i razvijaju se te postaju svjesniji samih sebe. Svijest se razvija usporedno uz osobni identitet, odnosno vlastito poimanje sebe, a ono je određeno doživljajima, promišljanjima i iskustvima pojedinca. Poznato je mišljenje da svijest odraslih potječe iz djetinjstva pa se tako izniman značaj daje iskustvima iz tog ranog i osjetljivog razdoblja, koje služi upravo kao podloga za vlastiti razvoj pojedinca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Krznar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kažimir, Ana Marija
Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Kažimir, A. (2019) 'Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi', diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ka\v{z}imir, Ana Marija}, year = {2019}, pages = {35}, keywords = {djetinjstvo, znati\v{z}elja, spoznaja, filozofska pitanja, svijest}, title = {Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {djetinjstvo, znati\v{z}elja, spoznaja, filozofska pitanja, svijest}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ka\v{z}imir, Ana Marija}, year = {2019}, pages = {35}, keywords = {childhood, curiosity, knowledge, philosophical questions, consciousness}, title = {The role of philosophical questions in the cognitive development of preschool children}, keyword = {childhood, curiosity, knowledge, philosophical questions, consciousness}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font