Pregled bibliografske jedinice broj: 1208778
Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi
Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga filozofijskih pitanja u misaonom razvoju djece predškolske dobi
(The role of philosophical questions in the cognitive development of preschool children)
Autori
Kažimir, Ana Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
35
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
djetinjstvo, znatiželja, spoznaja, filozofska pitanja, svijest
(childhood, curiosity, knowledge, philosophical questions, consciousness)
Sažetak
Fenomen djetinjstva obilježava iznimno važno razdoblje života u kojemu dijete aktivno uči o sebi i svojoj okolini. Pritom je dječja znatiželja najvažniji poticaj za istraživanje i otkrivanje svijeta koji ga okružuje, pa samim time i za razumijevanje sebe i drugih te shvaćanje prave istine. Dječja želja za spoznajom, odnosno ljubav prema znanju koju Platon naziva eros, pokreće ih na istraživanje i postavljanje mnogobrojnih pitanja na koja neumorno traže odgovore. Također, smisao filozofskih pitanja zapravo je upoznati samoga sebe te ona potiču na obvezu mišljenja, pa tako utječu upravo na misaoni razvoj djece. Djeca traženjem odgovora dolaze do spoznaje, odnosno do istine, što im omogućuje mijenjanje njihova djelovanja i mišljenja. Protučinjeničnim mišljenjem koriste se u zamišljanjima brojnih mogućnosti i stvaranju vlastitih svjetova ispunjenih maštom, a pritom je neupitna i uloga igre u misaonom razvoju, putem koje aktivno uče i razvijaju se te postaju svjesniji samih sebe. Svijest se razvija usporedno uz osobni identitet, odnosno vlastito poimanje sebe, a ono je određeno doživljajima, promišljanjima i iskustvima pojedinca. Poznato je mišljenje da svijest odraslih potječe iz djetinjstva pa se tako izniman značaj daje iskustvima iz tog ranog i osjetljivog razdoblja, koje služi upravo kao podloga za vlastiti razvoj pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija