Pregled bibliografske jedinice broj: 1208777
Filozofijsko shvaćanje odgoja u antičkoj Grčkoj
Filozofijsko shvaćanje odgoja u antičkoj Grčkoj, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofijsko shvaćanje odgoja u antičkoj Grčkoj
(Philosophical understanding of education in ancient Greece)
Autori
Knezović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
35
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
filozofija odgoja, povijest odgoja, Antička Grčka, polisi Sparta i Atena
(philosophy of education, history of education, Ancient Greece, policies of Sparta and Athens)
Sažetak
Kako bi se što bolje objasnilo filozofijsko shvaćanje odgoja u antičkoj Grčkoj, u radu je definiran pojam odgoja različitih autora. Kao što znamo, odgoj počinje u obitelji, a nastavlja se u školi pa kasnije na fakultetu te pojedinim poslovima kojima se bavimo u daljnjem životu. Prilikom definiranja odgoja teško je odgovoriti na pitanje vežemo li odgoj samo uz pedagogiju ili filozofiju pa se tema odgoja prožima kroz brojne tekstove vezane uz odgoj u oba područja. Odgoj postaje i nezaobilazna tema u suvremenoj filozofiji. Budući da svaka aktivnost ima svoj cilj, tako i odgoj kao društvena aktivnost ima određeni cilj pa za odgoj možemo reći da je nužno internacionalna aktivnost. Opisan je odgoj u različitih naroda kao i u samoj Grčkoj. Posebno su izdvojena dva najpoznatijima sustava obrazovanja u staroj grčkoj: Atenski i Spartanski. Spartanski odgoj, svima poznat kao brutalan i nehuman, davao je najbolje vojnike i ratnike u tom dobu. Odbacivanje slabe i nemoćne djece, izlaganje torturi i vojničkom režimu ne početku djetetova života neke su od obilježja ovakvoga odgoja. S druge strane atenski odgoj okrenut je razvijanju umjetnosti i filozofije. Također samo uređenje ovih dviju država bitno se razlikuje što i je uzrok različitim stilovima odgoja. Sparta je predstavljala vojnu organizaciju, a Atena Grčko duhovno središte. Glavni problem rada, filozofijsko shvaćanje odgoja u Sparti i Ateni objašnjeno je uz četiri velika grčka filozofa i njihovog tumačenja i shvaćanja odgoja i obrazovanja. U zaključku sam navela kritički osvrt na njihov rad. Filozofi su odgoj smatrali važnim za život te su Sofisti bili prvi filozofi koji su uveli odgoj kao mogućnost za zadovoljenje vlastitih potreba. Platon se suprotstavljao Sofistima i predložio da se odgaja prema određenim pravilima po kojima se ljudi trebaju ponašati ovisno o tome kojem sloju pripadaju.. Njega je naslijedio Aristotel koji uvodi razlike između škole kao odgojne i škole kao obrazovne ustanove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb