Pregled bibliografske jedinice broj: 1208775
Izgradnja koncepta odgovornosti u djece predškolske dobi – mogućnosti ekološkog obrazovanja
Izgradnja koncepta odgovornosti u djece predškolske dobi – mogućnosti ekološkog obrazovanja, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izgradnja koncepta odgovornosti u djece predškolske dobi – mogućnosti ekološkog obrazovanja
(91 / 5.000
Rezultati prijevoda
Building the concept of responsibility in preschool children - opportunities for environmental education)
Autori
Mimica, Doris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
38
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
odgovornost, dijete, odgoj, vrijednosti, priroda
(responsibility, child, upbringing, values, nature)
Sažetak
U ovom radu promišlja se o temama vezanim uz čovjekove sposobnosti utjecaja na planetu zahvaćenu ekološkom krizom. Odnosno o tome kako pristupiti samo-razvoju u svrhu održivog djelovanja i razvoja vještina koje će omogućiti izgradnju koncepta odgovornosti kod djeteta, koji će postupati s uvažavanjem i suosjećanjem prema vlastitom okruženju u kojem raste i razvija se. Na početku rada se definiraju pojmovi ekologija, okoliš, priroda i održivost. Ti se pojmovi problematiziraju u odnosu na čovjeka i njegovo djelovanje. Zatim se propituje pojam odgovornosti pojedinca i njegovog aktivnog i pasivnog djelovanja. Navodi se problem neuravnoteženosti između tehničke racionalnosti i one vezane uz mudrost. Problematizira se pojam napretka kao jednog od glavnih iskorištavača dobara različite vrste. Govori se o odgovornost koju trebaju preuzeti odgajatelji, roditelji i drugi odrasli pojedinci te se naglašava važnost njihove suradnje u svrhu sveobuhvatnog pristupa prema djetetu. Kako bi to bilo izvedivo potrebno je mijenjati stavove i uvjerenja koja su često stereotipna. U radu se navode prava i odgovornosti djece. Nadalje, govori se o djetetovom okruženju i kako ono utječe na njegov razvoj ekološke svijesti. Navode se neke od kontroverzi djetetovog odrastanja u suvremenom društvu. Načini na koje bi bilo poželjno organizirati prostor dječjeg vrtića kako bi dijete bilo okruženo poticajnim i umirujućim objektima koji su u skladu s ekološkim odgojem. Dotiče se i teme konzumerizma i njegovog utjecaja na izgradnju dječjeg vrijednosnog sustava. Potom se raspravlja o smislu odgoja i obrazovanja i važnosti izgradnje senzibiliteta kod djece. Navodi se važnost ekoloških vrijednosti koje su preduvjet za ekološki odgoj. Propituje se na koje načine bi ekološki odgoj bio provediv u praksi. U zadnjem poglavlju ističe se važnost dječjeg boravka na otvorenom odnosno u prirodi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija