Pregled bibliografske jedinice broj: 1208773
Sloboda kao tema filozofije odgoja
Sloboda kao tema filozofije odgoja, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sloboda kao tema filozofije odgoja
(Freedom as a theme of the philosophy of education)
Autori
Lukanec, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
33
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
individua, sloboda, slobodna volja, autoritet, dijete
(individual, freedom, free will, authority, child)
Sažetak
Sloboda je djetetovo pravo, no autoritet odlučuje koliko će slobode djetetu dati uz postavljanje granica. Te granice služe djetetu kako bi se snalazilo u društvu. Uz slobodu postoji i slobodna volja kojom pojedinac djeluje, no za ta djelovanja snosi određene odgovornosti. Autoritet ponekad djetetu daje slobodu koja je samo iluzija te tako autoritet dobiva ulogu manipulatora. Sloboda koja je prividna, odnosno sloboda koja zapravo to nije, može se protumačiti kao manipulacija djetetovim mišljenjem kako bi, najčešće odrasli, ostvarili vlastitu korist. Odgajatelj bi trebao dati sve od sebe kako bi se dijete optimalno razvilo i kako bi ga naučio kako slobodno živjeti. Slobodan čovjek je onaj koji nije sam nego onaj koji ostvaruje odnose jer je čovjek rođen kao socijalno biće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija