Pregled bibliografske jedinice broj: 1208771
Učimo li djecu rodnim ulogama?“,
Učimo li djecu rodnim ulogama?“,, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učimo li djecu rodnim ulogama?“,
(Are we teaching children gender roles?)
Autori
Jurki, Aleta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
50
Mentor
Krznar, Tomislav
Neposredni voditelj
Maskalan, Ana
Ključne riječi
odgoj, obrazovanje, spol, rod, filozofija
(upbringing, education, sex, gender, philosophy)
Sažetak
U ovom radu biti će riječi o povezanosti odgoja, odgojiteljica/a kao sekundarnih izvršitelja odgoja i rodnih uloga. Povezanost odgoja i rodnih uloga donosi nam širu sliku definiranja ljudskog bića. Postepeno iznosivši teoriju o radu odgojiteljica/a uzimajući u obzir postupanje prema djeci s obzirom na rod iznijeti će se problematika vezana uz posljedice nametanja rodnog identiteta djeci. Nameću li odgojiteljice/i svjesno rodne uloge u neposrednom radu ili nesvjesno svojim ponašanjem potiču ono što je povijest oblikovala kao ulogu muškarca i žene u društvu još od najranije dobi biti će pojašnjeno teorijskom analizom termina vezanih uz odgoj, filozofiju odgoja i rodnu tematiku. Odgoj čini temelj izgrađivanja čovjeka u njegovim ljudskim odlikama, omogućuje ljudsko oblikovanje svakog čovjeka kako bi postao cjelovito biće. U suvremenom svijetu u odgoju uz primarne skrbnike-roditelje, veliku ulogu čine odgojiteljice/i koji organiziraju i potiču socijalne aktivnosti i igre unutar sustava predškolske ustanove, u kojima djeca razvijaju vlastiti identitet i postepeno se oblikuju kao ljudska bića. Razdvajanjem osnovnih termina, spola i roda donosi se problematika uloge žena i uloge muškaraca u društvu. U suvremenom svijetu društvena uloga žene postaje sve kompleksnija te kroz povijest doživljava veliku transformaciju. Razumijevanje rodnih uloga od strane odgojiteljica/a omogućiti će jedan korak naprijed prema odgovoru na pitanje namećemo li djeci uloge te da li razlikama u odgoju zakidamo ljudskost pojedinog bića? Ako svjesno ili nesvjesno oblikujemo svoje misli, riječi i ponašanja prema spolu djeteta degradiramo li mogućnost potpunog sazrijevanja čovjeka i ostvarenja svih njegovih kapaciteta?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb