Pregled bibliografske jedinice broj: 1208770
Analiza rodnih konstrukcija u udžbenicima za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole
Analiza rodnih konstrukcija u udžbenicima za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 1208770 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza rodnih konstrukcija u udžbenicima za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole
(Analysis of gender constructions in textbooks for students from 1st to 4th grade of elementary school)
Autori
Hrgovčić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
14.03
Godina
2019
Stranica
75
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
spol, rod, rodne uloge, rodne konstrukcije, udžbenici.
(sex, gender, gender roles, gender constructions, textbooks.)
Sažetak
U ovom radu spomenut će se nekoliko istraživanja provedenih na literaturi namijenjenoj djeci čiji je cilj bio istražiti zastupljenost žena i muškaraca u udžbenicima te na koji su način prikazane žene i muškarci u udžbenicima, sve u svrhu boljeg razumijevanja utjecaja koji slikovnice i udžbenici imaju na prenošenje rodnih uloga na djecu, odnosno učenike/učenice koji/e se njima koriste. U svrhu izrade ovog rada provedeno je i istraživanje na udžbenicima za Hrvatski jezik i Prirodu i društvo za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole u kojima je analizirana zastupljenost autora i autorica tekstova prikazanih u udžbenicima za Hrvatski jezik, profesionalne uloge sadržane u udžbenicima te u kojem su gramatičkom rodu ta zanimanja navedena te koje se sve obiteljske uloge spominju u udžbenicima za Hrvatski jezik i Prirodu i društvo. Hipoteze istraživanja su da udžbenici reproduciraju diskriminaciju spolova, udžbenici služe kao sredstvo poučavanja rodnih uloga te da udžbenici sadrže rodne stereotipe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija