Pregled bibliografske jedinice broj: 1208768
Filozofijsko razumijevanje femonomena umjetničkog stvaralaštva
Filozofijsko razumijevanje femonomena umjetničkog stvaralaštva, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1208768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofijsko razumijevanje femonomena umjetničkog stvaralaštva
(Philosophical understanding of the phenomenon of artistic creativity)
Autori
Barišić, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
filozofija, stvaralaštvo, umjetnost, estetika, umjetnička ljepota, kreativnost, genijalnost
(philosophy, creativity, art, aesthetics, artistic beauty, genius)
Sažetak
Kod filozofije umjetnosti, to su pitanja poput: „kako je moguća umjetnost?“ i“ kako je moguće saznanje umjetnosti?“ te ta pitanja prethode svakom daljnjem pristupu umjetnosti, bili oni naučni ili filozofski. Davno prije nego što se estetika, kao znanost o lijepome konstituirala kao autonomna zasebna filozofska disciplina, stvaralaštvo se smatralo jednim od bitnih predmeta svojih teoretskih preokupacija. Postavlja se pitanje može li se uopće isključivo iz aspekta stvaralaštva doći do ključnog problema umjetnosti te nije li to ipak izolirani pristup jednom umjetno izdvojenom fenomenu. Filozofija je stvaralaštvo oduvijek smatrala temeljem svake umjetnosti, pa tako i sam stvaralački proces u umjetnosti jednim od ključnih termina u tom području, dok je i sam Kant naveo da je stvaralaštvo čovjekov prirodni talent, te ga vezuje uz pojam genijalnosti. Pa tako stvaralaštvo kao takvo ne podrazumijeva samo umjetničko djelo kao finalni produkt stvaranja, nego ono što zapravo ima najveću važnost od svega jest sam proces od svojeg početka pa do kraja, a to uključuje i umjetnika kao osobu koja stvara i sve što se veže uz njega, a najveća se važnost u filozofiji pridodaje samom duhu. U pogledu odgoja, umjetnost, u kontekstu dječjeg stvaralaštva, proširuje djetetove horizonte te ono kroz umjetnost traga za odgovorima i otvara put ka spoznaji svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija