Pregled bibliografske jedinice broj: 1208764
Razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika osnovnoškolske dobi
Razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika osnovnoškolske dobi, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 1208764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika osnovnoškolske dobi
(Developing critical thinking in elementary school students)
Autori
Grubač, Talia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
15.07
Godina
2022
Stranica
36
Mentor
Krznar, Tomislav
Neposredni voditelj
Filipović, Nikolina iris
Ključne riječi
kritičko mišljenje, filozofske vještine, Lipmanova metoda, demokratsko-filozofska metoda, Sokratova metoda
(critical thinking, philosophical skills, Lipman method, democratic-philosophical method, Socrates method)
Sažetak
Kritičko mišljenje primarna je vještina naglašena u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju kao neophodna za život. Međutim, ne radi se o procesu„pročitaj i zapamti“, već o vještini koja se mora naučiti kroz praksu kako bi postala produktivna navika. Izazov za učitelja je to što podučavanje zahtijeva više od površnog objašnjenja i izdavanja direktive za njegovu upotrebu. Prije ulaska u formalno razredno okruženje, djeca su poučena prihvatiti ono što je prezentirano u vijestima, medijima ili od strane roditelja bez pitanja osobito kad osobe od autoriteta iznose informacije. Stoga je bitno postepeno implementirati i osvijestiti kritičko mišljenje na svakom nastavnom satu i nastavnoj situaciji. Sam način poučavanja kritičkog mišljenja i način na koji ga učenici koriste određuje njegovu učinkovitost kao cjeloživotne vještine.Učenike se mora poticati da ga svrsishodno koriste, uz pružanje smjernica u procesu učenja i provedbe. Treba težiti učenju postavljanja pitanja i nikada ništa ne prihvatiti ili pretpostaviti bez dokaza. Međutim, postavljanje pitanja samo je početak jer za korištenje mora postojati jasno definirana svrha. Kao kritički mislioci, učenici pretvaraju obične i površne odgovore i radove u dobro razrađene i svrhovite odgovore. To je neprocjenjiva vještina koja se može naučiti kroz objašnjenje, praksu i izravnu primjenu. A kad učenici prevladaju izazove za razvoj i korištenje kritičkog mišljenja, uvidjet će i širinu koju ova vještina pruža. Shodno tome, od krucijalne važnosti je učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole učiti kako misliti o tome što mislimo, a u tome su nam od pomoći neke filozofske metode razvijanja kritičkog mišljenja, poput Lipmanove metode, demoktarsko-filozofske metode, metode Jacques Levineova i Sokratove metode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija