Pregled bibliografske jedinice broj: 1208761
Jezična integracija izbjeglica u Hrvatskoj: Dva primjera dobre prakse
Jezična integracija izbjeglica u Hrvatskoj: Dva primjera dobre prakse // Bosanskohercegovački slavistički kongres III, Zbornik radova (Knjiga 1) / Kardaš, Mehmed ; Durmišević, Elma ; Ljevo-Ovčina Amela (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet, 2022. str. 139-152
CROSBI ID: 1208761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična integracija izbjeglica u Hrvatskoj: Dva
primjera dobre prakse
(Language Integration of Refugees in Croatia: Two
Examples of Good Practice)
Autori
Cvitanušić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Bosanskohercegovački slavistički kongres III, Zbornik radova (Knjiga 1)
Urednik/ci
Kardaš, Mehmed ; Durmišević, Elma ; Ljevo-Ovčina Amela
Izdavač
Slavistički komitet
Grad
Sarajevo
Godina
2022
Raspon stranica
139-152
ISSN
2303-4106
Ključne riječi
hrvatski za izbjeglice ; društveno korisno učenje ; ranjiva skupina učenika ; kompetencije nastavnika
(Croatian for refugees and asylum seekers ; service learning ; vulnerable group ; teachers’ competencies)
Sažetak
Izbjeglice, tražitelji azila i azilanti kao učenici stranoga jezika posebno su osjetljiva skupina učenika i pristup poučavanju jezika trebalo bi prilagoditi njihovim potrebama i posebnostima (Đurđević i Podboj 2016). Njihovo je jezično osposobljavanje prvi uvjet za integraciju u novo društvo i uključivanje na tržište rada, a u tom procesu jednu od najvažnijih uloga imaju državne institucije te obrazovne (visokoškolske) ustanove. Od ak. godine 2017/2018. na Croaticumu ‒ Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu izvodi se nastava hrvatskog kao inog jezika za azilante i tražitelje azila, a u zimskom semestru akademske godine 2018/2019. na Odsjeku za kroatistiku izvodio se kolegij Hrvatski kao ini i društveno korisno učenje (HIJ i DKU). U tekstu će se opisati ova dva primjera dobre prakse te će se dati osvrt na (ne)institucionalno organiziranje tečajeva jezičnog osposobljavanja za izbjeglice i kompetencije nastavnika koji izvode nastavu na tim tečajevima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti