Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1208093

Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije


Džakula, Paula
Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultat, Čakovec


CROSBI ID: 1208093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije
(Curricular and didactic characteristics of Montessori pedagogy)

Autori
Džakula, Paula

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultat

Mjesto
Čakovec

Datum
29.06

Godina
2022

Stranica
48

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
Maria Montessori, Montessori pedagogija, dijete, kurikulum, Montessori materijal
(Maria Montessori, Montessori pedagogy, child, curriculum, Montessori accessories)

Sažetak
Maria Montessori najpopularnije je ime u povijesti predškolskog odgoja i jedna je od najvažnijih osoba modernog odgoja. Bila je liječnica, učiteljica i filozofkinja, a najpoznatija je po svojoj Montessori metodi podučavanja djece od rođenja do adolescencije. Njezina se metoda i danas koristi u školama diljem svijeta, a nastala je promatranjem djece u igri. Radi u tišini, govori tiho ili šapatom. Temelj njezine metode i učenja su senzorna pomagala. Djeca svoje znanje grade na greškama i eksperimentima. Materijali koji djeca koriste izrađeni su tako da djetetu ne treba prisustvo učitelja radi kontrole. Djetetu treba dozvoliti da radi samo i tako mu omogućiti da upoznaje svijet i izgrađuje samostalnost. Kako bi se Montessori pedagogija što bolje implementirala, Maria Montessori u svojoj metodi njeguje sedam načela, a to su: poštivanje djeteta, osposobljavanje osjetila i kretanja, polarizacija pažnje, slobodan izbor, pripremljena okolina, uloga odgojitelja, „pomozi mi da učinim sam“. Suvremeni kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju ima sličnosti s pedagoškom koncepcijom Marije Montessori. Iako je nastanak Montessori pedagogije od moderne obrazovne teorije odvojeno cijelo stoljeće, još uvijek postoji bezbroj sličnosti između Montessori nastavnih načela i moderne obrazovne teorije. Brojne su sličnosti i u teorijskim polazištima obrazovanja. U ustanovi Montessori prostor je posebno uređen posebnim Montessori priborom koje je izradila sama Maria Montessori. Odgojitelji i učitelji moraju steći Montessori obrazovanje kako bi dobili vještine i kompetencije potrebne za rad u Montessori ustanovama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Džakula, Paula
Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultat, Čakovec
Džakula, P. (2022) 'Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultat, Čakovec.
@phdthesis{phdthesis, author = {D\v{z}akula, Paula}, year = {2022}, pages = {48}, keywords = {Maria Montessori, Montessori pedagogija, dijete, kurikulum, Montessori materijal}, title = {Kurikulumska i didakti\v{c}ka obilje\v{z}ja Montessori pedagogije}, keyword = {Maria Montessori, Montessori pedagogija, dijete, kurikulum, Montessori materijal}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@phdthesis{phdthesis, author = {D\v{z}akula, Paula}, year = {2022}, pages = {48}, keywords = {Maria Montessori, Montessori pedagogy, child, curriculum, Montessori accessories}, title = {Curricular and didactic characteristics of Montessori pedagogy}, keyword = {Maria Montessori, Montessori pedagogy, child, curriculum, Montessori accessories}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font