Pregled bibliografske jedinice broj: 1208093
Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije
Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultat, Čakovec
CROSBI ID: 1208093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumska i didaktička obilježja Montessori pedagogije
(Curricular and didactic characteristics of Montessori pedagogy)
Autori
Džakula, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultat
Mjesto
Čakovec
Datum
29.06
Godina
2022
Stranica
48
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
Maria Montessori, Montessori pedagogija, dijete, kurikulum, Montessori materijal
(Maria Montessori, Montessori pedagogy, child, curriculum, Montessori accessories)
Sažetak
Maria Montessori najpopularnije je ime u povijesti predškolskog odgoja i jedna je od najvažnijih osoba modernog odgoja. Bila je liječnica, učiteljica i filozofkinja, a najpoznatija je po svojoj Montessori metodi podučavanja djece od rođenja do adolescencije. Njezina se metoda i danas koristi u školama diljem svijeta, a nastala je promatranjem djece u igri. Radi u tišini, govori tiho ili šapatom. Temelj njezine metode i učenja su senzorna pomagala. Djeca svoje znanje grade na greškama i eksperimentima. Materijali koji djeca koriste izrađeni su tako da djetetu ne treba prisustvo učitelja radi kontrole. Djetetu treba dozvoliti da radi samo i tako mu omogućiti da upoznaje svijet i izgrađuje samostalnost. Kako bi se Montessori pedagogija što bolje implementirala, Maria Montessori u svojoj metodi njeguje sedam načela, a to su: poštivanje djeteta, osposobljavanje osjetila i kretanja, polarizacija pažnje, slobodan izbor, pripremljena okolina, uloga odgojitelja, „pomozi mi da učinim sam“. Suvremeni kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju ima sličnosti s pedagoškom koncepcijom Marije Montessori. Iako je nastanak Montessori pedagogije od moderne obrazovne teorije odvojeno cijelo stoljeće, još uvijek postoji bezbroj sličnosti između Montessori nastavnih načela i moderne obrazovne teorije. Brojne su sličnosti i u teorijskim polazištima obrazovanja. U ustanovi Montessori prostor je posebno uređen posebnim Montessori priborom koje je izradila sama Maria Montessori. Odgojitelji i učitelji moraju steći Montessori obrazovanje kako bi dobili vještine i kompetencije potrebne za rad u Montessori ustanovama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)