Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1207945

Bilingualni mozak


Pavlek, Lucija
Bilingualni mozak, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb


CROSBI ID: 1207945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bilingualni mozak
(Bilingual brain)

Autori
Pavlek, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2021

Stranica
20

Mentor
Blažević, Sofia Ana

Ključne riječi
bilingualizam ; kritični period ; neuroplastičnost ; afazija
(bilingualism ; critical period ; neuroplasticity ; aphasia)

Sažetak
Bilingualne osobe su one koje se koriste dvama jezicima. No, bilingualne osobe mogu jezik savladati do različite razine, počinju učiti drugi jezik u različitoj životnoj dobi te su u različitoj mjeri izložene svakom od tih jezika. Mozak razlikuje oba jezika i „zna“ kada je koji naučen te dva jezika zauzimaju drugačije neuronske krugove u mozgu. Za učenje drugog jezika bitno je kritično razdoblje prilikom razvoja djeteta. O tome kada počinje i završava kritični period, raspravlja se zadnjih nekoliko desetljeća. Osim osnovnih dijelova mozga odgovornih za sluh i govor, za bilingualizam je važno razumjeti i ulogu ostalih dijelova mozga uključenih u prebacivanje s jednog jezika na drugi te inhibiciju jezika koji u određenom trenutku ne želimo koristiti. Također, u razvoju bilingualizma ne smije se zanemariti važnost plastičnosti mozga te njegove stalne promjene prilikom učenja i korištenja oba jezika. Najznačajnije istraživane promjene u mozgu su one u sivoj i bijeloj tvari. Unatoč velikim prednostima bilingualizma, neki znanstvenici istražuju i mane poznavanja dva ili više jezika. Zbog velike varijabilnosti podataka dobivenih različitim eksperimentalnim pristupima, jako je važno raspraviti i utjecaj tih eksperimenata na rezultate i moguće zaključke. Naposljetku, u ovom pregledu objašnjena je povezanost bilingualizma i afazije te način na koji je očuvan integritet prvog i drugog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sofia Ana Blažević (mentor)

Poveznice na istraživačke podatke:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pavlek, Lucija
Bilingualni mozak, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb
Pavlek, L. (2021) 'Bilingualni mozak', diplomski rad, preddiplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlek, Lucija}, year = {2021}, pages = {20}, keywords = {bilingualizam, kriti\v{c}ni period, neuroplasti\v{c}nost, afazija}, title = {Bilingualni mozak}, keyword = {bilingualizam, kriti\v{c}ni period, neuroplasti\v{c}nost, afazija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlek, Lucija}, year = {2021}, pages = {20}, keywords = {bilingualism, critical period, neuroplasticity, aphasia}, title = {Bilingual brain}, keyword = {bilingualism, critical period, neuroplasticity, aphasia}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font