Pregled bibliografske jedinice broj: 1207914
Povezanost provođenja vremena na društvenim mrežama sa školskim uspjehom i samopoštovanjem adolescenata
Povezanost provođenja vremena na društvenim mrežama sa školskim uspjehom i samopoštovanjem adolescenata // Djeca i digitalne tehnologije
Varaždin, Hrvatska, 2022. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1207914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost provođenja vremena na društvenim mrežama
sa školskim uspjehom i samopoštovanjem adolescenata
(Time spent on social media and its relation to
school performance and self-esteem of adolescents)
Autori
Kućar, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Djeca i digitalne tehnologije
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 08.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
društvene mreže, prosjek ocjena, samopoštovanje, adolescenti
(social media, school performance, school GPA, self-esteem, adolescents)
Sažetak
U ovom je radu ispitana povezanost učestalosti provjeravanja društvenih mreža Facebook i Instagram i količina provedenog vremena na tim društvenim mrežama sa školskim uspjehom. Osim toga, cilj je ispitati povezanost direktne mjere provedenog vremena na ekranu mobitela sa školskim uspjehom te ispitati povezanost broja prijatelja na FB, oznaka sviđanja na profilnoj FB slici, pratitelja na IG, oznaka sviđanja na IG slici i rezultata na upitniku samopoštovanja. U istraživanju sudjeluju učenici srednje škole tehničkog usmjerenja (N= 85, M=59, Ž=26). Učenici su ispunili upitnik o korištenju društvenih mreža te Rosenbergov upitnik samopoštovanja. Regresijskom je analizom utvrđeno da je učestalo provjeravanje Instagrama značajan prediktor školskog uspjeha. Nije pronađena razlika u školskom uspjehu ovisno o količini vremena koju učenici u prosjeku dnevno provode na društvenim mrežama. Direktna mjera provođenja vremena za ekranom nije bila statistički značajan prediktor školskog upjeha, a korelacije broja oznaka sviđanja na profilnoj FB slici, broja prijatelja na FB, broja oznaka sviđanja na IG, broja pratitelja na IG sa samopoštovanjem nisu bile statistički značajne. Razmotrena su metodološka ograničenja rada i smjernice za buduća istraživanja u području ispitivanja potencijalnog utjecaja društvenih mreža na djecu i mlade.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Maja Kućar
(autor)