Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1207901

Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti


Tucaković, Marijan
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / Velički, Damir i Mario Dumančić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 338-339 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1207901 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti
(Functional Music Pedagogy (FMP) in the Context of Cognitive Neuroscience)

Autori
Tucaković, Marijan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / Velički, Damir i Mario Dumančić - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 338-339

ISBN
978-953-8115-98-1

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
alternativne škole ; meta-analiza, muzička pedagogija ; neurokognicija ; učenje
(alternative schools ; learning ; meta-analyses ; music pedagogy ; neurocognition)

Sažetak
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) utemeljiteljice Elly Bašić, osim univerzalnih glazbeno-pedagoških elemenata, predstavlja koncept zasnovan na integraciji raznih oblika (dječjeg) izraza. FMP svojim temeljnim značajkama navodi sinkretizam, spontanost i maštu, sažete u krilatici „od doživljaja ka svjesnom“. FMP propitivanjem suštine i značenja dječjeg izričaja i značenja glazbe djetetu, kao i sinergije navedenih fenomena, potvrđuje, obnavlja i proširuje metodičke koncepte takvog učenja i poučavanja glazbe. FMP se svojim postavkama u mnogome dodiruje s glazbeno-pedagoškim konceptima autora kao što su Zoltan Kodaly, Carl Orff, Emile Jaques-Dalcroze, Edgar Willems te Shinchi Suzuki. Uz navedene glazbeno-pedagoške koncepte zamjetne su i dodirne zone s alternativnim pedagoškim konceptima Marije Montessori i Rudolfa Steinera (Bačlija Sušić, 2016). Ovaj rad prikazuje FMP u kontekstu spoznaja kognitivne neuroznanosti, s naglaskom na najnovije spoznaje. Time se, pomoću standardiziranih koraka meta-analize, predstavlja, objedinjuje i analizira dosadašnje spoznaje o FMP te ih se postavlja u odnos sa spoznajama kognitivne neuroznanosti. Ističe se važnost multisenzornog i emocionalnog iskustva pri formiranju visoko individualiziranog i personaliziranog unutarnjeg svijeta i oblikovanju mišljenja, kao svojevrsnog kontrapunkta izazovima (i mogućim štetnostima) novih tehnologija na neurokognitivni proces. Na taj se način otvara područje primjenjivo za dodatna istraživanja na relaciji glazbe i neuroznanosti, uz produbljivanje i jačanje odnosa znanosti i umjetnosti. Analitički pristup omogućava i osvrt na suvremenost funkcionalne muzičke pedagogije, a u odnosu na neuroznanstvene spoznaje i njihovu mnogoznačnu primjenu u najsuvremenijim pedagoško-psihološkim aspektima podučavanja, učenja i izvedbe glazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marijan Tucaković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tucaković, Marijan
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / Velički, Damir i Mario Dumančić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 338-339 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Tucaković, M. (2022) Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti. U: Velički, D. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević.
@article{article, author = {Tucakovi\'{c}, Marijan}, editor = {Veli\v{c}ki, D.}, year = {2022}, pages = {338-339}, keywords = {alternativne \v{s}kole, meta-analiza, muzi\v{c}ka pedagogija, neurokognicija, u\v{c}enje}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Funkcionalna muzi\v{c}ka pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti}, keyword = {alternativne \v{s}kole, meta-analiza, muzi\v{c}ka pedagogija, neurokognicija, u\v{c}enje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tucakovi\'{c}, Marijan}, editor = {Veli\v{c}ki, D.}, year = {2022}, pages = {338-339}, keywords = {alternative schools, learning, meta-analyses, music pedagogy, neurocognition}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Functional Music Pedagogy (FMP) in the Context of Cognitive Neuroscience}, keyword = {alternative schools, learning, meta-analyses, music pedagogy, neurocognition}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font