Pregled bibliografske jedinice broj: 1207901
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu kognitivne neuroznanosti // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / Velički, Damir i Mario Dumančić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 338-339 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1207901 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) u kontekstu
kognitivne neuroznanosti
(Functional Music Pedagogy (FMP) in the Context of
Cognitive Neuroscience)
Autori
Tucaković, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević
/ Velički, Damir i Mario Dumančić - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 338-339
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
alternativne škole ; meta-analiza, muzička pedagogija ; neurokognicija ; učenje
(alternative schools ; learning ; meta-analyses ; music pedagogy ; neurocognition)
Sažetak
Funkcionalna muzička pedagogija (FMP) utemeljiteljice Elly Bašić, osim univerzalnih glazbeno-pedagoških elemenata, predstavlja koncept zasnovan na integraciji raznih oblika (dječjeg) izraza. FMP svojim temeljnim značajkama navodi sinkretizam, spontanost i maštu, sažete u krilatici „od doživljaja ka svjesnom“. FMP propitivanjem suštine i značenja dječjeg izričaja i značenja glazbe djetetu, kao i sinergije navedenih fenomena, potvrđuje, obnavlja i proširuje metodičke koncepte takvog učenja i poučavanja glazbe. FMP se svojim postavkama u mnogome dodiruje s glazbeno-pedagoškim konceptima autora kao što su Zoltan Kodaly, Carl Orff, Emile Jaques-Dalcroze, Edgar Willems te Shinchi Suzuki. Uz navedene glazbeno-pedagoške koncepte zamjetne su i dodirne zone s alternativnim pedagoškim konceptima Marije Montessori i Rudolfa Steinera (Bačlija Sušić, 2016). Ovaj rad prikazuje FMP u kontekstu spoznaja kognitivne neuroznanosti, s naglaskom na najnovije spoznaje. Time se, pomoću standardiziranih koraka meta-analize, predstavlja, objedinjuje i analizira dosadašnje spoznaje o FMP te ih se postavlja u odnos sa spoznajama kognitivne neuroznanosti. Ističe se važnost multisenzornog i emocionalnog iskustva pri formiranju visoko individualiziranog i personaliziranog unutarnjeg svijeta i oblikovanju mišljenja, kao svojevrsnog kontrapunkta izazovima (i mogućim štetnostima) novih tehnologija na neurokognitivni proces. Na taj se način otvara područje primjenjivo za dodatna istraživanja na relaciji glazbe i neuroznanosti, uz produbljivanje i jačanje odnosa znanosti i umjetnosti. Analitički pristup omogućava i osvrt na suvremenost funkcionalne muzičke pedagogije, a u odnosu na neuroznanstvene spoznaje i njihovu mnogoznačnu primjenu u najsuvremenijim pedagoško-psihološkim aspektima podučavanja, učenja i izvedbe glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)