Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1207730

Odnos profesionalnog sagorijevanja odgojitelja s doživljajem stresnosti posla, podrške i samoefikasnosti


Rovan, Daria; Puškarić, Ivana
Odnos profesionalnog sagorijevanja odgojitelja s doživljajem stresnosti posla, podrške i samoefikasnosti // 23. Dani psihologije u Zadru / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 125-125 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1207730 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos profesionalnog sagorijevanja odgojitelja s doživljajem stresnosti posla, podrške i samoefikasnosti
(Reletionship of early childhood teachers' professional burnout with percieved occupational stress, support and self-efficacy)

Autori
Rovan, Daria ; Puškarić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022, 125-125

ISBN
978-953-331-382-5

Skup
23. dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.07.2022. - 28.07.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
sagorijevanje ; profesionalni stres ; samoefikasnost ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(burnout ; occupational stress ; self-efficacy ; early childhood education)

Sažetak
Sindrom sagorijevanja nastaje nakon dugotrajnog suočavanja s profesionalnim stresom, a uobičajeno se pojavljuje na poslovima koji zahtijevaju rad s ljudima i značajnu količinu emocionalnog ulaganja, empatije, osobne uključenosti i intrinzične motivacije, kao što je to posao odgojitelja. Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri individualnim razlikama u profesionalnom sagorijevanju odgojitelja doprinosi doživljaj stresnosti pojedinih aspekata njihova posla, različitih izvora socijalne podrške te samoefikasnosti u radu te ima li doživljaj socijalne podrške i samoefikasnosti u radu medijatornu ulogu u odnosu doživljaja stresnost posla i sagorijevanja. Pritom smo se usmjerili na različite aspekte sagorijevanja (sagorijevanje u radu s djecom i opći osjećaj sagorijevanja) te na različite aspekte samoefikasnosti u radu odgojitelja (samoefikasnost u provedbi aktivnosti s djecom, samoefikasnost u regulaciji ponašanja djece te samoefikasnost u suradnji). Kao izvori stresa izdvojeni su odnosi u vrtiću, suradnja s roditeljima, rad s djecom i izloženost uloge odgojitelja, a kao izvori socijalne podrške kolege na poslu, stručni tim, obitelj i prijatelji. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 380 odgojitelja koji su ispunili online upitnik koji je sadržavao skale procjene stresnosti posla odgojitelja, efikasnosti učitelja i izvora podrške te inventar sagorijevanja. Rezultati istraživanja ukazuju da su značajni prediktori općeg osjećaja sagorijevanja odgojitelja doživljaj izloženosti uloge odgojitelja, doživljaj podrške stručnog tima i prijatelja te procjena samoefikasnost u regulaciji ponašanja djece, dok su značajni prediktori doživljaja sagorijevanja u radu s djecom doživljaj stresnosti rada s djecom te izloženosti uloge odgojitelja, doživljaj podrške stručnog tima te procjena samoefikasnosti u regulaciji ponašanja djece. Medijacijskim analizama utvrđena je značajna, ali relativno slaba medijatorna uloga doživljaja podrške stručnog tima u povezanosti procjene stresnosti odnosa u vrtiću i sagorijevanja, kako općeg tako i u radu s djecom. Doživljaj podrške stručnog tima također ima medijatornu ulogu u povezanosti doživljaja izloženosti uloge odgojitelja i sagorijevanja. Na temelju provedenog istraživanja možemo zaključiti da je sagorijevanje na poslu nastaje pod utjecajem različitih faktora te da posebno istaknutu zaštitnu ulogu u izraženosti doživljaja sagorijevanja kod odgojitelja ima doživljaj podrške stručnog tima vrtića.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria; Puškarić, Ivana
Odnos profesionalnog sagorijevanja odgojitelja s doživljajem stresnosti posla, podrške i samoefikasnosti // 23. Dani psihologije u Zadru / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 125-125 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Rovan, D. & Puškarić, I. (2022) Odnos profesionalnog sagorijevanja odgojitelja s doživljajem stresnosti posla, podrške i samoefikasnosti. U: Tucak Junaković, I., Macuka, I. & Tokić, A. (ur.)23. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Rovan, Daria and Pu\v{s}kari\'{c}, Ivana}, year = {2022}, pages = {125-125}, keywords = {sagorijevanje, profesionalni stres, samoefikasnost, rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, isbn = {978-953-331-382-5}, title = {Odnos profesionalnog sagorijevanja odgojitelja s do\v{z}ivljajem stresnosti posla, podr\v{s}ke i samoefikasnosti}, keyword = {sagorijevanje, profesionalni stres, samoefikasnost, rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria and Pu\v{s}kari\'{c}, Ivana}, year = {2022}, pages = {125-125}, keywords = {burnout, occupational stress, self-efficacy, early childhood education}, isbn = {978-953-331-382-5}, title = {Reletionship of early childhood teachers' professional burnout with percieved occupational stress, support and self-efficacy}, keyword = {burnout, occupational stress, self-efficacy, early childhood education}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font