Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1207723

Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi


Rovan, Daria; Bulaja, Ana
Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi // STOO2 - Suvremene teme u odgoju i obrazovanju
Zagreb, 2022. str. 152-153 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1207723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi
(Early childhood teachers’ experiences in supporting children exposed to stress and trauma)

Autori
Rovan, Daria ; Bulaja, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
STOO2 - Suvremene teme u odgoju i obrazovanju / - Zagreb, 2022, 152-153

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
odgojitelji ; rano djetinjstvo ; stres ; suočavanje ; trauma
(coping ; early childhood ; early childhood teachers ; stress ; trauma)

Sažetak
Izloženost djece stresnim, a pogotovo traumatskim događajima, koji nadilaze njihove kapacitete za suočavanje može imati nepovoljan utjecaj na njihov tjelesni, socijalno-emocionalni i kognitivni razvoj. Sposobnosti suočavanja sa stresom kod djece još nisu u potpunosti razvijene te je zbog toga za djecu izloženu takvim nepovoljnim događajima važno u što većoj mjeri osigurati podršku i razumijevanje okoline, u prvom redu u obitelji, a zatim i u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Da bi odgojitelji mogli na adekvatan način prilagoditi svoj pristup potrebama djece izložene stresu i traumi trebaju imati razvijena odgovarajuća znanja i vještine vezane uz socijalno-emocionalni razvoj, s posebnim naglaskom na stres, suočavanje i psihičku otpornost. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakva su iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi – kako primjete ili saznaju da je dijete izloženo stresu ili traumi, kakav pristup koriste pri pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi te kako u takvim situacijama surađuju s roditeljima i stručnom službom vrtića. Istraživanje je provedeno primjenom tehnike polustrukturiranog intervjua i u njemu je sudjelovalo dvanaest odgojiteljica. Analizom odgovora odgojiteljica utvrđene su karakteristične kategorije odgovora vezano uz prepoznavanje djetetove izloženosti stresu i traumi, načine ponašanja djece izložene stresu i traumi, načine pružanja pomoći i prilagodbe rada potrebama djece izložene stresu i traumi, obilježja kvalitetne suradnje s roditeljima te dostupnost podrške stručnog tima i ostalih izvora podrške. Dobiveni rezultati doprinose boljem razumijevanju profesionalne uloge odgojiteljice pri radu s djecom izloženom stresnim i traumatskim događajima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria; Bulaja, Ana
Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi // STOO2 - Suvremene teme u odgoju i obrazovanju
Zagreb, 2022. str. 152-153 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Rovan, D. & Bulaja, A. (2022) Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi. U: STOO2 - Suvremene teme u odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Rovan, Daria and Bulaja, Ana}, year = {2022}, pages = {152-153}, keywords = {odgojitelji, rano djetinjstvo, stres, suo\v{c}avanje, trauma}, title = {Iskustva odgojitelja u pru\v{z}anju podr\v{s}ke djeci izlo\v{z}enoj stresu i traumi}, keyword = {odgojitelji, rano djetinjstvo, stres, suo\v{c}avanje, trauma}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria and Bulaja, Ana}, year = {2022}, pages = {152-153}, keywords = {coping, early childhood, early childhood teachers, stress, trauma}, title = {Early childhood teachers’ experiences in supporting children exposed to stress and trauma}, keyword = {coping, early childhood, early childhood teachers, stress, trauma}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font