Pregled bibliografske jedinice broj: 1207723
Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi
Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi // STOO2 - Suvremene teme u odgoju i obrazovanju
Zagreb, 2022. str. 152-153 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1207723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci
izloženoj stresu i traumi
(Early childhood teachers’ experiences in supporting
children exposed to stress and trauma)
Autori
Rovan, Daria ; Bulaja, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
STOO2 - Suvremene teme u odgoju i obrazovanju
/ - Zagreb, 2022, 152-153
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
odgojitelji ; rano djetinjstvo ; stres ; suočavanje ; trauma
(coping ; early childhood ; early childhood teachers ; stress ; trauma)
Sažetak
Izloženost djece stresnim, a pogotovo traumatskim događajima, koji nadilaze njihove kapacitete za suočavanje može imati nepovoljan utjecaj na njihov tjelesni, socijalno-emocionalni i kognitivni razvoj. Sposobnosti suočavanja sa stresom kod djece još nisu u potpunosti razvijene te je zbog toga za djecu izloženu takvim nepovoljnim događajima važno u što većoj mjeri osigurati podršku i razumijevanje okoline, u prvom redu u obitelji, a zatim i u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Da bi odgojitelji mogli na adekvatan način prilagoditi svoj pristup potrebama djece izložene stresu i traumi trebaju imati razvijena odgovarajuća znanja i vještine vezane uz socijalno-emocionalni razvoj, s posebnim naglaskom na stres, suočavanje i psihičku otpornost. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakva su iskustva odgojitelja u pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi – kako primjete ili saznaju da je dijete izloženo stresu ili traumi, kakav pristup koriste pri pružanju podrške djeci izloženoj stresu i traumi te kako u takvim situacijama surađuju s roditeljima i stručnom službom vrtića. Istraživanje je provedeno primjenom tehnike polustrukturiranog intervjua i u njemu je sudjelovalo dvanaest odgojiteljica. Analizom odgovora odgojiteljica utvrđene su karakteristične kategorije odgovora vezano uz prepoznavanje djetetove izloženosti stresu i traumi, načine ponašanja djece izložene stresu i traumi, načine pružanja pomoći i prilagodbe rada potrebama djece izložene stresu i traumi, obilježja kvalitetne suradnje s roditeljima te dostupnost podrške stručnog tima i ostalih izvora podrške. Dobiveni rezultati doprinose boljem razumijevanju profesionalne uloge odgojiteljice pri radu s djecom izloženom stresnim i traumatskim događajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)