Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1207234

Djeca i medijski konstruirana stvarnost


Osmančević, Leali
Djeca i medijski konstruirana stvarnost, 2022., doktorska disertacija, Filozofski fakultet/Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb


CROSBI ID: 1207234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca i medijski konstruirana stvarnost
(Children and media constructed reality)

Autori
Osmančević, Leali

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet/Faculty of Humanities and Social Sciences

Mjesto
Zagreb

Datum
04.07

Godina
2022

Stranica
243

Mentor
Prof. dr. sc. Viktorija Car

Ključne riječi
djeca ; mediji ; društvene različitosti ; rodne uloge ; medijska pismenost
(children ; media ; social differences ; gender roles ; media literacy)

Sažetak
U suvremenom društvu djeca su od najranije dobi svakodnevno okružena medijima i izložena raznovrsnim medijskim sadržajima koji utječu na njihovo ponašanje, stavove i vrijednosti te na konstruiranje slike o svijetu koji ih okružuje. Cilj ove doktorske disertacije je utvrditi na koji način djeca u dobi srednjeg djetinjstva (od 9 do 11 godina) shvaćaju različite televizijske sadržaje i programe namijenjene djeci te prepoznaju li i na koji način tumače u njima prikazane društvene različitosti i rodne uloge. Analizom narativa odabranih televizijskih sadržaja namijenjenih djeci te primjenom metoda fokusnih grupa i polustrukturiranih intervjua, ispitana je recepcija medijskih sadržaja djece u dobi srednjega djetinjstva. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca u dobi srednjega djetinjstva prepoznaju prikaz društvenih različitosti i rodnih uloga u odgledanim televizijskim sadržajima, ali ih kvalitativno različito razumiju te ih ne mogu u cijelosti kritički vrednovati. Potvrđena je glavna pretpostavka istraživanja - njihova nedovoljno razvijena sposobnost zauzimanja perspektive potrebne za kritičko vrednovanje te su djeca više smatrala bližima one likove čija je rasa, dob i rod slična njihovim vlastitima. Medijsko- informacijska, vizualna i kao krovni pojam, transpismenost, ima ključnu ulogu u životu svih pripadnika nekog društva te je u disertaciji poseban naglasak stavljen na važnost razvijanja kritičkog vrednovanja televizijskih sadržaja u obrazovnom sustavu od najranije dobi. Ova doktorska disertacija je uz doprinos provjere recepcije medijskih sadržaja u hrvatskom kulturno- socijalnom kontekstu dala i teorijski doprinos o dekodiranju medijskih poruka s ciljem razumijevanja različitih implikacija koje među publikom stvaraju određena značenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Leali Osmančević (autor)

Avatar Url Viktorija Car (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Osmančević, Leali
Djeca i medijski konstruirana stvarnost, 2022., doktorska disertacija, Filozofski fakultet/Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb
Osmančević, L. (2022) 'Djeca i medijski konstruirana stvarnost', doktorska disertacija, Filozofski fakultet/Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali}, year = {2022}, pages = {243}, keywords = {djeca, mediji, dru\v{s}tvene razli\v{c}itosti, rodne uloge, medijska pismenost}, title = {Djeca i medijski konstruirana stvarnost}, keyword = {djeca, mediji, dru\v{s}tvene razli\v{c}itosti, rodne uloge, medijska pismenost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali}, year = {2022}, pages = {243}, keywords = {children, media, social differences, gender roles, media literacy}, title = {Children and media constructed reality}, keyword = {children, media, social differences, gender roles, media literacy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font