Pregled bibliografske jedinice broj: 1207234
Djeca i medijski konstruirana stvarnost
Djeca i medijski konstruirana stvarnost, 2022., doktorska disertacija, Filozofski fakultet/Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb
CROSBI ID: 1207234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca i medijski konstruirana stvarnost
(Children and media constructed reality)
Autori
Osmančević, Leali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet/Faculty of Humanities and Social Sciences
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2022
Stranica
243
Mentor
Prof. dr. sc. Viktorija Car
Ključne riječi
djeca ; mediji ; društvene različitosti ; rodne uloge ; medijska pismenost
(children ; media ; social differences ; gender roles ; media literacy)
Sažetak
U suvremenom društvu djeca su od najranije dobi svakodnevno okružena medijima i izložena raznovrsnim medijskim sadržajima koji utječu na njihovo ponašanje, stavove i vrijednosti te na konstruiranje slike o svijetu koji ih okružuje. Cilj ove doktorske disertacije je utvrditi na koji način djeca u dobi srednjeg djetinjstva (od 9 do 11 godina) shvaćaju različite televizijske sadržaje i programe namijenjene djeci te prepoznaju li i na koji način tumače u njima prikazane društvene različitosti i rodne uloge. Analizom narativa odabranih televizijskih sadržaja namijenjenih djeci te primjenom metoda fokusnih grupa i polustrukturiranih intervjua, ispitana je recepcija medijskih sadržaja djece u dobi srednjega djetinjstva. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca u dobi srednjega djetinjstva prepoznaju prikaz društvenih različitosti i rodnih uloga u odgledanim televizijskim sadržajima, ali ih kvalitativno različito razumiju te ih ne mogu u cijelosti kritički vrednovati. Potvrđena je glavna pretpostavka istraživanja - njihova nedovoljno razvijena sposobnost zauzimanja perspektive potrebne za kritičko vrednovanje te su djeca više smatrala bližima one likove čija je rasa, dob i rod slična njihovim vlastitima. Medijsko- informacijska, vizualna i kao krovni pojam, transpismenost, ima ključnu ulogu u životu svih pripadnika nekog društva te je u disertaciji poseban naglasak stavljen na važnost razvijanja kritičkog vrednovanja televizijskih sadržaja u obrazovnom sustavu od najranije dobi. Ova doktorska disertacija je uz doprinos provjere recepcije medijskih sadržaja u hrvatskom kulturno- socijalnom kontekstu dala i teorijski doprinos o dekodiranju medijskih poruka s ciljem razumijevanja različitih implikacija koje među publikom stvaraju određena značenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti