Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1207154

SUSTAVI RANE PODRŠKE DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU IZ PERSPEKTIVE RODITELJA I STRUČNJAKA


Šarčević Ivić-Hofman, Katarina
SUSTAVI RANE PODRŠKE DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU IZ PERSPEKTIVE RODITELJA I STRUČNJAKA, 2022., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1207154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
SUSTAVI RANE PODRŠKE DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU IZ PERSPEKTIVE RODITELJA I STRUČNJAKA
(EARLY SUPPORT SYSTEMS FOR CHILDREN WITH DISABILITIES FROM THE PERSPECTIVE OF PARENTS AND PROFESSIONALS)

Autori
Šarčević Ivić-Hofman, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
08.07

Godina
2022

Stranica
265

Mentor
Wagner Jakab, Ana

Neposredni voditelj
Kiš-Glavaš, Lelia

Ključne riječi
roditelji djece s teškoćama u razvoju, stručnjaci, usluge rane podrške, informiranost, zadovoljstvo, očekivanja
(parents of children with disabilities, professionals, early support services, information, satisfaction and expectations)

Sažetak
Rana intervencija u djetinjstvu obuhvaća širok spektar postupaka, od rođenja djeteta do polaska u školu, s ciljem poboljšanja zdravlja i dobrobiti djece, njihovih kompetencija, minimiziranja razvojnih teškoća, ublažavanja postojećih teškoća, prevencije funkcionalnog pogoršanja, promoviranja adaptivnog roditeljstva i poboljšanja funkcioniranja obitelji (Pinjatela i Joković Oreb, 2010). Uključuje pružanje podrške obitelji (djeci, njihovim roditeljima te drugim članovima obitelji), informiranje, rehabilitaciju i savjetovanje (Košićek i sur., 2009), u smislu rješavanja problema u vezi zdravstvene skrbi, odgoja i obrazovanja, obiteljskih i društvenih pitanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi informiranost, zadovoljstvo i očekivanja roditelja i stručnjaka sustavom usluga rane podrške djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima u Brodsko-posavskoj i Istarskoj županiji, od kojih je Brodsko-posavska na nižem, a Istarska županija na višem stupnju razvijenosti. Uzorak obuhvaća152 roditelja djece s teškoćama u razvoju u dobi od rođenja do polaska u školu i 82 stručnjaka iz područja zdravstva, socijalne skrbi te ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja iz Brodsko- posavske i Istarske županije. Korištena su dva mjerna instrumenta koja su osmišljena u svrhu ovog istraživanja (Šarčević Ivić-Hofman, Wagner Jakab i Kiš-Glavaš, 2015). Jedan upitnik namijenjen je roditeljima djece s teškoćama u razvoju, a drugi je namijenjen stručnjacima koji rade s djecom s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima. Važno je istaknuti sljedeće: 1. Rezultati o percipiranoj socijalnoj podršci pokazuju da većina roditelja prima usluge rane podrške, a veću podršku primaju iz formalnih izvora, nego neformalnih izvora mreže podrške. 2. Rezultati o informiranosti roditelja uslugama rane podrške govore da roditelji najviše poznaju i koriste uslugu pedijatra iz doma zdravlja te usluge stručnjaka iz dječjeg vrtića. S obzirom na nalaze regresijske analize, roditelji koji imaju višu stručnu spremu bili su i bolje informirani uslugama rane podrške (ß = .25, p < .01). 3. Rezultati o zadovoljstvu roditelja uslugama rane podrške pokazuju da je najviše roditelja zadovoljno uslugama koje nude dječji vrtići (uključivanje djece s teškoćama u razvoju i savjetodavna podrška stručnjaka, posebno odgojitelja i edukacijskog rehabilitatora) te savjetodavnom podrškom pedijatra iz doma zdravlja. Rezultati regresijske analize pokazali su da se nijedno sociodemografsko obilježje nije pokazalo prediktorom zadovoljstva roditelja uslugama rane podrške. 4. Rezultati o očekivanjima roditelja od usluga rane podrške pokazuju kako su dva sociodemografska obilježja statistički značajno povezana s očekivanjima roditelja o formalnoj podršci, a to su samoprocjena materijalnog stanja i stupanj obrazovanja. 5. Rezultati o informiranosti stručnjaka uslugama rane podrške pokazuju da najviše stručnjaka poznaje savjetodavnu podršku pedijatra iz doma zdravlja te uslugu uključivanja djece s teškoćama u razvoju u dječji vrtić. Rezultati regresijske analize pokazali su da sociodemografska obilježja, samoprocjena educiranosti stručnjaka za rad s djecom s teškoćama u razvoju i samoprocjena znanja o djeci s teškoćama u razvoju nisu se pokazali značajnim prediktorom informiranosti stručnjaka uslugama rane podrške. 6. Rezultati o zadovoljstvu stručnjaka uslugama rane podrške govore da je najviše stručnjaka zadovoljno uslugama savjetodavne podrške pedijatra iz doma zdravlja i uključivanja djece s teškoćama u razvoju u dječji vrtić. Rezultati su pokazali kako stručnjaci koji imaju više znanja o djeci s teškoćama u razvoju bit će zadovoljniji svojom profesionalnom ulogom i podrškom koju pružaju roditeljima djece s teškoćama u razvoju. 7. Rezultati o očekivanjima stručnjaka o doprinosu roditelja, sustručnjaka, institucija i aktera socijalne politike kvaliteti provedbe usluga rane podrške pokazuju da je stručnjacima najvažnija suradnja roditelja sa stručnjacima u svrhu napretka djeteta, pružanje razumljivih informacija roditeljima od strane stručnjaka, odnos temeljen na povjerenju i poštenju te bolja informiranost o uslugama rane podrške i pravima djece s teškoćama u razvoju. Stručnjaci od institucija očekuju omogućavanje pružanja podrške od strane različitih stručnjaka, a od aktera socijalne politike omogućavanje učinkovitog sustava usluga rane podrške već od samog rođenja djeteta i izjednačavanje dostupnosti ustanova, stručnjaka i usluga u velikim urbanim i malim sredinama. Prikupljeni podatci su koristan izvor informacija o informiranosti, zadovoljstvu i očekivanjima uslugama rane podrške od strane i roditelja i stručnjaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Šarčević Ivić-Hofman, Katarina
SUSTAVI RANE PODRŠKE DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU IZ PERSPEKTIVE RODITELJA I STRUČNJAKA, 2022., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Šarčević Ivić-Hofman, K. (2022) 'SUSTAVI RANE PODRŠKE DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU IZ PERSPEKTIVE RODITELJA I STRUČNJAKA', doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ar\v{c}evi\'{c} Ivi\'{c}-Hofman, Katarina}, year = {2022}, pages = {265}, keywords = {roditelji djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, stru\v{c}njaci, usluge rane podr\v{s}ke, informiranost, zadovoljstvo, o\v{c}ekivanja}, title = {SUSTAVI RANE PODR\v{S}KE DJECI S TE\v{S}KO\'{C}AMA U RAZVOJU IZ PERSPEKTIVE RODITELJA I STRU\v{C}NJAKA}, keyword = {roditelji djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, stru\v{c}njaci, usluge rane podr\v{s}ke, informiranost, zadovoljstvo, o\v{c}ekivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ar\v{c}evi\'{c} Ivi\'{c}-Hofman, Katarina}, year = {2022}, pages = {265}, keywords = {parents of children with disabilities, professionals, early support services, information, satisfaction and expectations}, title = {EARLY SUPPORT SYSTEMS FOR CHILDREN WITH DISABILITIES FROM THE PERSPECTIVE OF PARENTS AND PROFESSIONALS}, keyword = {parents of children with disabilities, professionals, early support services, information, satisfaction and expectations}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font