Pregled bibliografske jedinice broj: 1206975
Stavovi roditelja o uključivanju djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja
Stavovi roditelja o uključivanju djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1206975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi roditelja o uključivanju djece romske
nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja
(Parents' attitudes towards the inclusion of Roma
children in early and preschool education programs)
Autori
Gjerek, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
43
Mentor
Petričević, Ema
Ključne riječi
stavovi ; djeca romske nacionalnosti ; integracija ; rani i predškolski odgoj ; roditelji
(attitudes, Romani children ; integration ; early and pre-primary education ; parents)
Sažetak
Uključivanje djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja od velike je važnosti kako za njihovu integraciju u društvo, tako i za društvo u cjelini. Ispitivanje stavova roditelja o uključivanju djece romske nacionalnosti u odgojno- obrazovne ustanove važno je zbog toga što roditelji imaju značajnu ulogu u formiranju stavova vlastite djece (Hodžić, 2013). Ovim istraživanjem nastojali su se ispitati stavovi roditelja o uključivanju djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja (u nastavku teksta RIPOO) na uzorku od 218 roditelja. Podaci su prikupljeni online upitnikom koji se sastojao od sociodemografskog dijela o osnovnim podacima sudionika, upitnika o mogućnosti ostvarivanja prava djece romske nacionalnosti, skale za ispitivanje stavova prema uključivanju djece romske nacionalnosti u programe RIPOO i skale modernog rasizma. Dobiveni podaci pokazuju kako sudionici u prosjeku izvještavaju o umjereno pozitivnim stavovima prema Romima i prema uključivanju djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja. Korelacijska analiza je pokazala da su pozitivni stavovi prema Romima i niža percepcija mogućnosti ostvarivanja prava djece romske nacionalne manjine značajno povezani sa roditeljskim stavovima o uključivanju djece romske nacionalnosti u programe RIPOO. Regresijska analiza je pokazala da se na temelju stavova prema Romima mogu predviđati stavovi o uključivanju djece romske nacionalnosti u programe RIPOO. Budući da su se stavovi roditelja prema Romima pokazali značajnim prediktorima stavova prema uključivanju djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, a stupanj obrazovanja roditelja povezan je s roditeljskim stavovima prema Romima, može se govoriti o važnosti obrazovanja za razvijanje pozitivnijih stavova prema Romima i uključivanju djece romske nacionalnosti u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija