Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1206971

Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja


Križanović, Valeria
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1206971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja
(Some determinants of educators' self-efficacy in providing support to preschool children after traumatic events)

Autori
Križanović, Valeria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2021

Stranica
36

Mentor
Petričević, Ema

Ključne riječi
trauma ; samoefikasnost ; djeca predškolske dobi ; odgojitelji
(trauma, self-efficacy, preschool children, preschool teachers)

Sažetak
Traumatski događaj se odnosi na težak, ugrožavajući događaj koji se pojavljuje nenadano te predstavlja neugodno iskustvo koje može pogoditi i djecu, i mlade i odrasle. Djeca su ranjiva skupina kojoj je potrebna podrška kada se suoče s nekakvom traumatskom situacijom (primjerice gubitak bliskih osoba, zlostavljanje, razorni potres...). Ponekad dijete doživljava traumu unutar svoga doma, stoga jedino sigurno mjesto za njega može predstavljati dječji vrtić. Odgojitelji djetetu tada trebaju biti podrška i oslonac. Zato je važna samoefikasnost odgojitelja, koja podrazumijeva vjeru u vlastite sposobnosti, kako bi odgojitelj pružio podršku djetetu koje je doživjelo traumu. Samoefikasnost ima brojne pozitivne ishode, stoga je cilj ovoga rada bio ispitati neke individualne i okolinske odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja poput suosjećanja, znanja o traumi i zadovoljstva s radom u dječjem vrtiću. Istraživanje je provedeno putem online upitnika na području Republike Hrvatske na uzorku od 203 odgojitelja tijekom lipnja i srpnja 2021. godine. Primijenjeni su upitnici samoprocjene za procjenu suosjećanja, znanja o traumi, zadovoljstva radom u vrtiću te samoefikasnosti za rad s djecom nakon traumatskih događaja. Rezultati istraživanja u kojem je primijenjena hijerarhijska regresijska analiza pokazali su da su suosjećanje i znanje o traumi pozitivni prediktori samoefikasnosti odgojitelja za rad s djecom nakon traumatskih događaja dok se zadovoljstvo radom u dječjem vrtiću nije pokazalo značajnim prediktorom samoefikasnosti odgojitelja za rad s djecom nakon traumatskih iskustava. Znanje o traumi pokazalo se jedinim značajnim prediktorom uvjerenja o samoefikasnosti za rad s djecom nakon traumatskih događaja kada su u model bile uključene i varijable suosjećanja i zadovoljstva na poslu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ema Petričević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Križanović, Valeria
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Križanović, V. (2021) 'Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{z}anovi\'{c}, Valeria}, year = {2021}, pages = {36}, keywords = {trauma, samoefikasnost, djeca pred\v{s}kolske dobi, odgojitelji}, title = {Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pru\v{z}anje podr\v{s}ke djeci pred\v{s}kolske dobi nakon traumatskih doga\djaja}, keyword = {trauma, samoefikasnost, djeca pred\v{s}kolske dobi, odgojitelji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{z}anovi\'{c}, Valeria}, year = {2021}, pages = {36}, keywords = {trauma, self-efficacy, preschool children, preschool teachers}, title = {Some determinants of educators' self-efficacy in providing support to preschool children after traumatic events}, keyword = {trauma, self-efficacy, preschool children, preschool teachers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font