Pregled bibliografske jedinice broj: 1206971
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1206971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za
pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon
traumatskih događaja
(Some determinants of educators' self-efficacy in
providing support to preschool children after
traumatic events)
Autori
Križanović, Valeria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
36
Mentor
Petričević, Ema
Ključne riječi
trauma ; samoefikasnost ; djeca predškolske dobi ; odgojitelji
(trauma, self-efficacy, preschool children, preschool teachers)
Sažetak
Traumatski događaj se odnosi na težak, ugrožavajući događaj koji se pojavljuje nenadano te predstavlja neugodno iskustvo koje može pogoditi i djecu, i mlade i odrasle. Djeca su ranjiva skupina kojoj je potrebna podrška kada se suoče s nekakvom traumatskom situacijom (primjerice gubitak bliskih osoba, zlostavljanje, razorni potres...). Ponekad dijete doživljava traumu unutar svoga doma, stoga jedino sigurno mjesto za njega može predstavljati dječji vrtić. Odgojitelji djetetu tada trebaju biti podrška i oslonac. Zato je važna samoefikasnost odgojitelja, koja podrazumijeva vjeru u vlastite sposobnosti, kako bi odgojitelj pružio podršku djetetu koje je doživjelo traumu. Samoefikasnost ima brojne pozitivne ishode, stoga je cilj ovoga rada bio ispitati neke individualne i okolinske odrednice samoefikasnosti odgojitelja za pružanje podrške djeci predškolske dobi nakon traumatskih događaja poput suosjećanja, znanja o traumi i zadovoljstva s radom u dječjem vrtiću. Istraživanje je provedeno putem online upitnika na području Republike Hrvatske na uzorku od 203 odgojitelja tijekom lipnja i srpnja 2021. godine. Primijenjeni su upitnici samoprocjene za procjenu suosjećanja, znanja o traumi, zadovoljstva radom u vrtiću te samoefikasnosti za rad s djecom nakon traumatskih događaja. Rezultati istraživanja u kojem je primijenjena hijerarhijska regresijska analiza pokazali su da su suosjećanje i znanje o traumi pozitivni prediktori samoefikasnosti odgojitelja za rad s djecom nakon traumatskih događaja dok se zadovoljstvo radom u dječjem vrtiću nije pokazalo značajnim prediktorom samoefikasnosti odgojitelja za rad s djecom nakon traumatskih iskustava. Znanje o traumi pokazalo se jedinim značajnim prediktorom uvjerenja o samoefikasnosti za rad s djecom nakon traumatskih događaja kada su u model bile uključene i varijable suosjećanja i zadovoljstva na poslu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija