Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1206798

Kontekstualne i individualne odrednice uključenosti u učenje fizike


Petričević, Ema
Kontekstualne i individualne odrednice uključenosti u učenje fizike // Psihologijske teme, 31 (2022), 2; 383-402 doi:10.31820/pt.31.2.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1206798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kontekstualne i individualne odrednice uključenosti u učenje fizike
(The contextual and individual determinants of engagement in learning physics)

Autori
Petričević, Ema

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 31 (2022), 2; 383-402

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
uključenost u učenje ; fizika ; osnovna škola ; motivacijska uvjerenja ; nastavnički stil motiviranja učenika
(engagement in learning ; physics ; elementary school ; motivational beliefs ; teacher’s motivating style)

Sažetak
Istraživanja kontinuirano pokazuju da interes, motivacija i uključenost u učenje fizike opadaju s godinama školovanja. Neka istraživanja pokazuju i da pad interesa za učenje fizike započinje već na početku formalnoga obrazovanja iz fizike pa je cilj ovoga istraživanja bio ispitati odrednice motivacije i uključenosti u učenje učenika koji se prvi put susreću s predmetom fizike. Uključenost u učenje predstavlja opažljivu manifestaciju motivacije, a većina autora smatra da je sačinjavaju bihevioralni (pažnja, koncentracija i ustrajnost), kognitivni (učenje s razumijevanjem) i emocionalni (pozitivne emocije za vrijeme učenja) aspekt. Za teorijski okvir odabran je kontekstualni model školske uključenosti prema kojemu motivacijska uvjerenja učenika posreduju u odnosu između kontekstualnih čimbenika i uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 595 učenika sedmih razreda iz deset osnovnih škola u Zagrebu prosječne dobi od 13 godina (51 % djevojčica). Za provjeru medijatorne uloge motivacijskih uvjerenja učenika (samoefikasnosti, interesa, važnosti i korisnosti fizike) u odnosu između triju aspekata motiviranja učenika (nastavnička brižnost, poticanje autonomije i nastavnička struktura) te triju aspekata uključenosti u učenje (bihevioralnoga, kognitivnoga i emocionalnoga) korišteno je strukturalno modeliranje. Rezultati istraživanja u skladu su s teorijskim modelom i pokazali su da tri aspekta uključenosti u učenje fizike imaju različite mehanizme na početku formalnoga obrazovanja iz fizike. Najvažnijim se medijatorom pokazao interes za fiziku koji je posredovao u odnosu između nastavničke brižnosti i strukture te bihevioralne i emocionalne uključenosti u učenje fizike, dok su uvjerenja o samoefikasnosti i korisnosti fizike posredovala u odnosu između nastavničkoga poticanja autonomije te kognitivne uključenosti u učenje fizike. Rezultati imaju teorijske i praktične implikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ema Petričević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi pt.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petričević, Ema
Kontekstualne i individualne odrednice uključenosti u učenje fizike // Psihologijske teme, 31 (2022), 2; 383-402 doi:10.31820/pt.31.2.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Petričević, E. (2022) Kontekstualne i individualne odrednice uključenosti u učenje fizike. Psihologijske teme, 31 (2), 383-402 doi:10.31820/pt.31.2.9.
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema}, year = {2022}, pages = {383-402}, DOI = {10.31820/pt.31.2.9}, keywords = {uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, fizika, osnovna \v{s}kola, motivacijska uvjerenja, nastavni\v{c}ki stil motiviranja u\v{c}enika}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.31.2.9}, volume = {31}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Kontekstualne i individualne odrednice uklju\v{c}enosti u u\v{c}enje fizike}, keyword = {uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, fizika, osnovna \v{s}kola, motivacijska uvjerenja, nastavni\v{c}ki stil motiviranja u\v{c}enika} }
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema}, year = {2022}, pages = {383-402}, DOI = {10.31820/pt.31.2.9}, keywords = {engagement in learning, physics, elementary school, motivational beliefs, teacher’s motivating style}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.31.2.9}, volume = {31}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {The contextual and individual determinants of engagement in learning physics}, keyword = {engagement in learning, physics, elementary school, motivational beliefs, teacher’s motivating style} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font