Pregled bibliografske jedinice broj: 1206623
Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine
Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju- STOO2 In memoriam prof.emer.dr.sc.Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 180-181 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1206623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja
primarnog obrazovanja kroz razumijevanje
geometrijske figure: slučaj opsega i površine
(An insight into pre-service teachers' visual
abilities through geometric figure apprehension:
the case of area and perimeter)
Autori
Antunović-Piton, Branka ; Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju- STOO2 In memoriam prof.emer.dr.sc.Milan Matijević
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 180-181
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
diskurzivno shvaćanje figure ; geometrijsko mišljenje ; operativno shvaćanje figure ; percepcijsko shvaćanje figure ; vizualizacija
(discursive apprehension ; geometric thinking ; operative apprehension ; perceptual apprehension ; visualization)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja dio pilot studije usmjerene na razvoj geometrijskog mišljenja učenika i budućih nastavnika primarnog obrazovanja. Ispitivanje izvedbe u geometrijskim zadacima temelji se na Duvalovom okviru za razumijevanje geometrijskih figura. Cilj ovog dijela studije bio je utvrditi koje vizualizacijske procese studenti najčešće koriste te što ometa njihovu sposobnost matematičkog razumijevanja geometrijskih figura. Istraživanje je provedeno sa 75 studenata učiteljskog studija primarnog obrazovanja na dodiplomskoj razini. Instrument je sadržavao četiri zadatka, od kojih se dva, temeljena na opsegu i površini, predstavljaju u ovom radu. Rezultati, dobiveni deskriptivnom i kvalitativnom analizom, otkrivaju dominaciju perceptivnog shvaćanja kod studenata te djelomičnu povezanost s diskurzivnim shvaćanjem geometrijskih figura. To implicira da se proces rješavanja problema studenata uglavnom temelji na procjeni ili proceduralnoj uporabi formula, bez konceptualne povezanosti. Do izražaja dolaze pogrešna shvaćanja pojma opsega i površine. Štoviše, rezultati potvrđuju značaj vizualnih sposobnosti studenata u razumijevanju geometrijskih figura, posebno za uspostavljanje veza između percepcijskog i matematičkog shvaćanja figure. To nadalje implicira da se upravo sinergijom operativnog i diskurzivnog shvaćanja s percepcijskim shvaćanjem geometrijske figure, kroz proces učenja i poučavanja geometrije, može postići razvoj vizualnih sposobnosti te posljedično i geometrijskog mišljenja studenata. Konačno, daju se nastavne smjernice za razumijevanje geometrijske figure u svrhu razumijevanja koncepta opsega i koncepta površine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli