Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1206623

Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine


Antunović-Piton, Branka; Baranović, Nives
Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju- STOO2 In memoriam prof.emer.dr.sc.Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 180-181 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1206623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine
(An insight into pre-service teachers' visual abilities through geometric figure apprehension: the case of area and perimeter)

Autori
Antunović-Piton, Branka ; Baranović, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju- STOO2 In memoriam prof.emer.dr.sc.Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 180-181

ISBN
978-953-8115-98-1

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
diskurzivno shvaćanje figure ; geometrijsko mišljenje ; operativno shvaćanje figure ; percepcijsko shvaćanje figure ; vizualizacija
(discursive apprehension ; geometric thinking ; operative apprehension ; perceptual apprehension ; visualization)

Sažetak
Ovaj rad predstavlja dio pilot studije usmjerene na razvoj geometrijskog mišljenja učenika i budućih nastavnika primarnog obrazovanja. Ispitivanje izvedbe u geometrijskim zadacima temelji se na Duvalovom okviru za razumijevanje geometrijskih figura. Cilj ovog dijela studije bio je utvrditi koje vizualizacijske procese studenti najčešće koriste te što ometa njihovu sposobnost matematičkog razumijevanja geometrijskih figura. Istraživanje je provedeno sa 75 studenata učiteljskog studija primarnog obrazovanja na dodiplomskoj razini. Instrument je sadržavao četiri zadatka, od kojih se dva, temeljena na opsegu i površini, predstavljaju u ovom radu. Rezultati, dobiveni deskriptivnom i kvalitativnom analizom, otkrivaju dominaciju perceptivnog shvaćanja kod studenata te djelomičnu povezanost s diskurzivnim shvaćanjem geometrijskih figura. To implicira da se proces rješavanja problema studenata uglavnom temelji na procjeni ili proceduralnoj uporabi formula, bez konceptualne povezanosti. Do izražaja dolaze pogrešna shvaćanja pojma opsega i površine. Štoviše, rezultati potvrđuju značaj vizualnih sposobnosti studenata u razumijevanju geometrijskih figura, posebno za uspostavljanje veza između percepcijskog i matematičkog shvaćanja figure. To nadalje implicira da se upravo sinergijom operativnog i diskurzivnog shvaćanja s percepcijskim shvaćanjem geometrijske figure, kroz proces učenja i poučavanja geometrije, može postići razvoj vizualnih sposobnosti te posljedično i geometrijskog mišljenja studenata. Konačno, daju se nastavne smjernice za razumijevanje geometrijske figure u svrhu razumijevanja koncepta opsega i koncepta površine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Citiraj ovu publikaciju:

Antunović-Piton, Branka; Baranović, Nives
Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju- STOO2 In memoriam prof.emer.dr.sc.Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 180-181 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Antunović-Piton, B. & Baranović, N. (2022) Uvid u vizualne sposobnosti budućih učitelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slučaj opsega i površine. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju- STOO2 In memoriam prof.emer.dr.sc.Milan Matijević.
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka and Baranovi\'{c}, Nives}, year = {2022}, pages = {180-181}, keywords = {diskurzivno shva\'{c}anje figure, geometrijsko mi\v{s}ljenje, operativno shva\'{c}anje figure, percepcijsko shva\'{c}anje figure, vizualizacija}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Uvid u vizualne sposobnosti budu\'{c}ih u\v{c}itelja primarnog obrazovanja kroz razumijevanje geometrijske figure: slu\v{c}aj opsega i povr\v{s}ine}, keyword = {diskurzivno shva\'{c}anje figure, geometrijsko mi\v{s}ljenje, operativno shva\'{c}anje figure, percepcijsko shva\'{c}anje figure, vizualizacija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka and Baranovi\'{c}, Nives}, year = {2022}, pages = {180-181}, keywords = {discursive apprehension, geometric thinking, operative apprehension, perceptual apprehension, visualization}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {An insight into pre-service teachers' visual abilities through geometric figure apprehension: the case of area and perimeter}, keyword = {discursive apprehension, geometric thinking, operative apprehension, perceptual apprehension, visualization}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font