Pregled bibliografske jedinice broj: 1206381
Fizika kao okosnica ranog znanstvenog obrazovanja u vrtićima i razrednoj nastavi
Fizika kao okosnica ranog znanstvenog obrazovanja u vrtićima i razrednoj nastavi, 2019., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet/Fizički odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 1206381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fizika kao okosnica ranog znanstvenog obrazovanja u
vrtićima i razrednoj nastavi
(Physics in early learning in kindergarten and
primary school)
Autori
Bekavac, Filipina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet/Fizički odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
10.05
Godina
2019
Stranica
32
Mentor
Paar, Dalibor
Ključne riječi
rano učenje, STEM, fizika
(early learning, STEM, physics)
Sažetak
Tema ovog rada je rano učenje s naglaskom na fiziku. Tijekom 20. stoljeća prevladavalo je mišljenje da su djeca u vrtiću premlada za upoznavanje s konceptima prirodnih znanosti i da se u tim godinama trebaju samo igrati. Brojna istraživanja s početkom 21. stoljeća pokazuju da je upoznavanje djece s konceptima prirodnih znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM) ključno za njihovo daljnje napredovanje i usmjeravanje prema tim područjima. Kada govorimo o fizici, zainteresirati djecu za fiziku u višim razredima osnovne škole ili u srednjoj školi je jako teško. Tada više ne postavljaju pitanja, ne istražuju. Djeca u ranoj dobi su znatiželjna, postavljaju pitanja, izvode pokuse. Stoga je to pravo razdoblje da ih se izloži zanimljivim fizikalnim konceptima i potakne na suradnju i istraživanja. Kako se u ranoj dobi najintenzivnije stvaraju trajne kognitivne veze u mozgu, ovakav pristup stvara temelje na kojima se puno kvalitetnije mogu graditi daljnja znanja u STEM područjima. U okviru ovog rada dan je prikaz nekih iskustava uvođenja ranog učenja fizike u svijetu te je osmišljena i izvedena radionica pod nazivom „Gledajmo zvuk, slušajmo svjetlost“. Razvoj ideja i programa ključan je za edukaciju odgojitelja i učitelja kako bi samostalno mogli uvoditi ovakve sadržaje u nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika