Pregled bibliografske jedinice broj: 1206370
Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja
Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 2; 599-639 doi:10.15516/cje.v24i2.4381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1206370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive
učitelja
(Student classroom misbehavior: Teachers' perspective)
Autori
Vidić, Tomislava
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24
(2022), 2;
599-639
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
neprimjerena ponašanja ; samoučinkovitost ; učitelji ; upravljanje razredom
(student misbehavior ; self-efficacy ; teachers ; classroom management)
Sažetak
Neprimjerena su ponašanja učenika sva ona koja ometaju rad u učionici i prekidaju proces učenja i poučavanja. Dosadašnja istraživanja ukazuju kako takva ponašanja učenika imaju negativne posljedice na postignuća učenika te na rad i zadovoljstvo poslom učitelja. Ovim se istraživanjem nastojalo ispitati koja neprimjerena ponašanja i u kojoj mjeri doživljavaju učitelji u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj te razlike u tim percepcijama s obzirom na njihovu samoučinkovitost i vrstu škole u kojoj rade. Dodatno, ispitano je zadovoljstvo učitelja podrškom, edukacijom, zakonskim propisima te namjera odustajanja od posla. Rezultati su pokazali kako su najčešća neprimjerena ponašanja iz skupine nepraćenja uputa i nastave. Samoučinkoviti učitelji doživljavaju manje, a najmanje neprimjerenih ponašanja opažaju učitelji razredne nastave. U rješavanju problema učitelji se najviše oslanjaju sami na sebe, a nešto manje na pomoć stručnih suradnika, dok su najzadovoljniji pruženom pomoći svojih kolega. Učitelji su općenito nezadovoljni postojećim zakonskim propisima i većina njih nije tijekom studija i stručnoga usavršavanja imala edukacije iz područja upravljanja razredom. Gotovo svi učitelji smatraju kako je učiteljski posao zahtjevan, a više od trećine ispitivanih učitelja promijenilo bi posao ako bi za to imali priliku.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus