Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1206370

Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja


Vidić, Tomislava
Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 2; 599-639 doi:10.15516/cje.v24i2.4381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1206370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja
(Student classroom misbehavior: Teachers' perspective)

Autori
Vidić, Tomislava

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24 (2022), 2; 599-639

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
neprimjerena ponašanja ; samoučinkovitost ; učitelji ; upravljanje razredom
(student misbehavior ; self-efficacy ; teachers ; classroom management)

Sažetak
Neprimjerena su ponašanja učenika sva ona koja ometaju rad u učionici i prekidaju proces učenja i poučavanja. Dosadašnja istraživanja ukazuju kako takva ponašanja učenika imaju negativne posljedice na postignuća učenika te na rad i zadovoljstvo poslom učitelja. Ovim se istraživanjem nastojalo ispitati koja neprimjerena ponašanja i u kojoj mjeri doživljavaju učitelji u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj te razlike u tim percepcijama s obzirom na njihovu samoučinkovitost i vrstu škole u kojoj rade. Dodatno, ispitano je zadovoljstvo učitelja podrškom, edukacijom, zakonskim propisima te namjera odustajanja od posla. Rezultati su pokazali kako su najčešća neprimjerena ponašanja iz skupine nepraćenja uputa i nastave. Samoučinkoviti učitelji doživljavaju manje, a najmanje neprimjerenih ponašanja opažaju učitelji razredne nastave. U rješavanju problema učitelji se najviše oslanjaju sami na sebe, a nešto manje na pomoć stručnih suradnika, dok su najzadovoljniji pruženom pomoći svojih kolega. Učitelji su općenito nezadovoljni postojećim zakonskim propisima i većina njih nije tijekom studija i stručnoga usavršavanja imala edukacije iz područja upravljanja razredom. Gotovo svi učitelji smatraju kako je učiteljski posao zahtjevan, a više od trećine ispitivanih učitelja promijenilo bi posao ako bi za to imali priliku.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislava Vidić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vidić, Tomislava
Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 2; 599-639 doi:10.15516/cje.v24i2.4381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vidić, T. (2022) Neprimjerena ponašanja učenika iz perspektive učitelja. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2), 599-639 doi:10.15516/cje.v24i2.4381.
@article{article, author = {Vidi\'{c}, Tomislava}, year = {2022}, pages = {599-639}, DOI = {10.15516/cje.v24i2.4381}, keywords = {neprimjerena pona\v{s}anja, samou\v{c}inkovitost, u\v{c}itelji, upravljanje razredom}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v24i2.4381}, volume = {24}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Neprimjerena pona\v{s}anja u\v{c}enika iz perspektive u\v{c}itelja}, keyword = {neprimjerena pona\v{s}anja, samou\v{c}inkovitost, u\v{c}itelji, upravljanje razredom} }
@article{article, author = {Vidi\'{c}, Tomislava}, year = {2022}, pages = {599-639}, DOI = {10.15516/cje.v24i2.4381}, keywords = {student misbehavior, self-efficacy, teachers, classroom management}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v24i2.4381}, volume = {24}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Student classroom misbehavior: Teachers' perspective}, keyword = {student misbehavior, self-efficacy, teachers, classroom management} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font