Pregled bibliografske jedinice broj: 1206147
Izbori ravnatelja i upravljanje školom u obaveznom školstvu Hrvatske između stručnosti i podobnosti – povijesni pregledi između 1871. i 2021. godine
Izbori ravnatelja i upravljanje školom u obaveznom školstvu Hrvatske između stručnosti i podobnosti – povijesni pregledi između 1871. i 2021. godine // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 20 (2022), 2; 403-415 doi:10.31192/np.20.2.12 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1206147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbori ravnatelja i upravljanje školom u obaveznom
školstvu Hrvatske između stručnosti i podobnosti –
povijesni pregledi između 1871. i 2021. godine
(Election of School Principal and School Management
in Compulsory Education in Croatia Between
Expertise and Eligibility (Historical Reviews from
1871 to 2021))
Autori
Dubovicki, Snježana ; Munjiza, Emerik
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 20
(2022), 2;
403-415
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
izborna procedura, podobnost, propisani uvjeti, sastav organa upravljanja
(election procedure, eligibility, governing body, prescribed conditions)
Sažetak
U radu je istražen postupak izbora ravnatelja (u razdoblju od 150 godina) u obaveznom školstvu Hrvatske između uvođenja školske obveznosti i suvremenosti. U razdoblju ove analize Hrvatska se nalazila u različitim državno-političkim asocijacijama i društvenim uređenjima. Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati načine i pristupe izbora školskih ravnatelja u svim državnim asocijacijama i društvenim uređenjima kroz izbor školskih ravnatelja koji se kretao između stručnosti i podobnosti. To je istraženo kroz sastav organa upravljanja, propisanih uvjeta i izborne procedure. Istraživanje je obavljeno analizom 31 školskog zakona izmjena i dopuna) koji imaju karakter primarnih izvora. Rezultati istraživanja pokazuju da se izbor ravnatelja u kontinuitetu kretao unutar stručnosti i podobnosti s ponešto diferenciranim otklonima. U izborima ravnatelja postoji velika razlika između javne percepcije koja se često temelji na pojedinačnim slučajevima, medijskoj eksponiranosti i zakonskoj regulativi. To bi se moglo ukloniti/ublažiti profesionalizacijom ravnateljske službe. Dosadašnji pokušaji su tek djelomično praktično operacionalizirani.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus