Pregled bibliografske jedinice broj: 1205989
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 285-317
CROSBI ID: 1205989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz
učiteljske, studentske i akademske perspektive
(Teachers' job and the contribution of education from
teachers', students' and academics' perspective)
Autori
Diković, Marina ; Plavšić, Marlena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
285-317
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
obrazovanje, status učitelja/učiteljice, studentice/ studenti, akademska zajednica
(education, teacher's status, university students, teachers, high school education)
Sažetak
U procesu biranja poziva mladim je ljudima potrebno uvjerenje da ono čime će se baviti u svojoj karijeri ima vrijednosti i prednosti. U učiteljskom se pozivu vrijednosti mogu sagledavati, između ostaloga, kroz doživljaj prednosti učiteljskog rada te kroz doživljaj doprinosa obrazovanja kvaliteti življenja i statusa učiteljske profesije. Prepoznavanje važnosti učiteljskog posla i kompetencija moglo bi biti jedno od temeljnih faktora odabira učiteljske profesije. Stoga je svrha ovog istraživanja bila utvrditi neke od čimbenika povezanih s vrijednostima učiteljskog poziva, i to iz triju očišta – onih koji se tom strukom već bave, onih koji predaju na učiteljskim studijima te onih koji studiraju učiteljski studij. Ciljevi istraživanja bili su: 1) prepoznati doprinos obrazovanja i prednosti učiteljskoga posla, 2) ispitati doživljaj statusa učiteljske profesije i prepoznavanje promjena u obrazovnom sustavu te 3) utvrditi motivaciju za učiteljsko zanimanje iz perspektiva različitih dionika odgojnoobrazovnoga sustava. Uzorak obuhvaća tri skupine osoba: 1) učiteljice i učitelje koji rade u struci, 2) sveučilišne nastavnice i nastavnike koji predaju na učiteljskim i nastavničkim studijima studentima i studenticama koji se pripremaju za učiteljski i nastavnički poziv te 3) studente i studentice učiteljskog studija. Sve tri skupine učiteljski status u društvu doživljavaju niskim, a karakteristike učiteljskog posla najveća su im motivacija za bavljenje tim poslom i ujedno njegova najveća prednost. Prema Korthagenovom modelu (2004) to predstavlja samo središte učiteljske uloge – njezinu misiju, profesionalni identitet i uvjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija