Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1205989

Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive


Diković, Marina; Plavšić, Marlena
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 285-317


CROSBI ID: 1205989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive
(Teachers' job and the contribution of education from teachers', students' and academics' perspective)

Autori
Diković, Marina ; Plavšić, Marlena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Izdavač
Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
285-317

ISBN
978-953-347-459-5

Ključne riječi
obrazovanje, status učitelja/učiteljice, studentice/ studenti, akademska zajednica
(education, teacher's status, university students, teachers, high school education)

Sažetak
U procesu biranja poziva mladim je ljudima potrebno uvjerenje da ono čime će se baviti u svojoj karijeri ima vrijednosti i prednosti. U učiteljskom se pozivu vrijednosti mogu sagledavati, između ostaloga, kroz doživljaj prednosti učiteljskog rada te kroz doživljaj doprinosa obrazovanja kvaliteti življenja i statusa učiteljske profesije. Prepoznavanje važnosti učiteljskog posla i kompetencija moglo bi biti jedno od temeljnih faktora odabira učiteljske profesije. Stoga je svrha ovog istraživanja bila utvrditi neke od čimbenika povezanih s vrijednostima učiteljskog poziva, i to iz triju očišta – onih koji se tom strukom već bave, onih koji predaju na učiteljskim studijima te onih koji studiraju učiteljski studij. Ciljevi istraživanja bili su: 1) prepoznati doprinos obrazovanja i prednosti učiteljskoga posla, 2) ispitati doživljaj statusa učiteljske profesije i prepoznavanje promjena u obrazovnom sustavu te 3) utvrditi motivaciju za učiteljsko zanimanje iz perspektiva različitih dionika odgojnoobrazovnoga sustava. Uzorak obuhvaća tri skupine osoba: 1) učiteljice i učitelje koji rade u struci, 2) sveučilišne nastavnice i nastavnike koji predaju na učiteljskim i nastavničkim studijima studentima i studenticama koji se pripremaju za učiteljski i nastavnički poziv te 3) studente i studentice učiteljskog studija. Sve tri skupine učiteljski status u društvu doživljavaju niskim, a karakteristike učiteljskog posla najveća su im motivacija za bavljenje tim poslom i ujedno njegova najveća prednost. Prema Korthagenovom modelu (2004) to predstavlja samo središte učiteljske uloge – njezinu misiju, profesionalni identitet i uvjerenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marina Diković (autor)

Avatar Url Marlena Plavšić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Diković, Marina; Plavšić, Marlena
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 285-317
Diković, M. & Plavšić, M. (2022) Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive. U: Strugar, V. & Rajić, V. (ur.) Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja. Zagreb, Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 285-317.
@inbook{inbook, author = {Dikovi\'{c}, Marina and Plav\v{s}i\'{c}, Marlena}, year = {2022}, pages = {285-317}, keywords = {obrazovanje, status u\v{c}itelja/u\v{c}iteljice, studentice/ studenti, akademska zajednica}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {U\v{c}iteljski posao i doprinos obrazovanja iz u\v{c}iteljske, studentske i akademske perspektive}, keyword = {obrazovanje, status u\v{c}itelja/u\v{c}iteljice, studentice/ studenti, akademska zajednica}, publisher = {Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Dikovi\'{c}, Marina and Plav\v{s}i\'{c}, Marlena}, year = {2022}, pages = {285-317}, keywords = {education, teacher's status, university students, teachers, high school education}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Teachers' job and the contribution of education from teachers', students' and academics' perspective}, keyword = {education, teacher's status, university students, teachers, high school education}, publisher = {Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font