Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1205985

Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji


Marić, Anamarija
Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1205985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji
(The influence of packaging on the purchase decision)

Autori
Marić, Anamarija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.09

Godina
2021

Stranica
60

Mentor
Bratić, Diana

Ključne riječi
ambalaža, marketing, odluka o kupnji, ponašanje potrošača
(packaging, marketing, purchase decision, consumer behavior)

Sažetak
Proučavanje načina na koji pojedinačni kupci, grupe ili organizacije biraju, kupuju, koriste i raspolažu idejama, robama i uslugama kako bi udovoljili njihovim potrebama i željama poznato je kao ponašanje potrošača ili navike kupaca. To je dio ekonomskih i gospodarskih disciplina koji se odnosi na potrošačeve postupke na tržištu i motivaciju iza njegovih radnji i ponašanja. Trgovci se nadaju da će boljim znanjem o tome zašto ljudi kupuju određene proizvode i usluge moći bolje upravljati kupcima, odnosno usmjeriti ih prema njihovim ciljanim željama. Na navike kupaca mogu utjecati društveni i osobni čimbenici, kao i psihološki procesi. Vizualne informacije o pakiranju privlače pozornost potrošača i stvaraju očekivanja za sadržaj drugih elemenata prezentiranih na pakiranju proizvoda. Ambalaža je jedan od vizualnih elemenata koji ima ogroman utjecaj na kupce. Cilj ovog istraživanja bio je opisati utjecaj ambalaže na odluku o kupnji. U tu svrhu provedeno je istraživanje na 35 ispitanika u obliku anketnog upitnika. Kvaliteta proizvoda je čimbenik koji najviše utječe na odabir proizvoda prilikom kupnje, a proizvođači prvo uočavaju slikovne elemente proizvoda. Osim toga, vizualni element koji se prvo uočava je boja ambalaže. Vrsta ambalaže koja se prvo uočava i koja najviše utječe na odabir proizvoda prilikom kupnje je papirna ambalaža. Kada se promatra fizički element ambalaže, onda kupci najviše biraju čvrstu ambalažu proizvoda. Potrebno je provesti veća multicentrična istraživanja kako bi se donijeli općeniti zaključci na temu elemenata ambalaže i odluke o kupnji, koji imaju snažnije znanstveno uporište.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Bratić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marić, Anamarija
Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
Marić, A. (2021) 'Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji', diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mari\'{c}, Anamarija}, year = {2021}, pages = {60}, keywords = {ambala\v{z}a, marketing, odluka o kupnji, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, title = {Utjecaj ambala\v{z}e na odluku o kupnji}, keyword = {ambala\v{z}a, marketing, odluka o kupnji, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mari\'{c}, Anamarija}, year = {2021}, pages = {60}, keywords = {packaging, marketing, purchase decision, consumer behavior}, title = {The influence of packaging on the purchase decision}, keyword = {packaging, marketing, purchase decision, consumer behavior}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font