Pregled bibliografske jedinice broj: 1205985
Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji
Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1205985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj ambalaže na odluku o kupnji
(The influence of packaging on the purchase decision)
Autori
Marić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2021
Stranica
60
Mentor
Bratić, Diana
Ključne riječi
ambalaža, marketing, odluka o kupnji, ponašanje potrošača
(packaging, marketing, purchase decision, consumer behavior)
Sažetak
Proučavanje načina na koji pojedinačni kupci, grupe ili organizacije biraju, kupuju, koriste i raspolažu idejama, robama i uslugama kako bi udovoljili njihovim potrebama i željama poznato je kao ponašanje potrošača ili navike kupaca. To je dio ekonomskih i gospodarskih disciplina koji se odnosi na potrošačeve postupke na tržištu i motivaciju iza njegovih radnji i ponašanja. Trgovci se nadaju da će boljim znanjem o tome zašto ljudi kupuju određene proizvode i usluge moći bolje upravljati kupcima, odnosno usmjeriti ih prema njihovim ciljanim željama. Na navike kupaca mogu utjecati društveni i osobni čimbenici, kao i psihološki procesi. Vizualne informacije o pakiranju privlače pozornost potrošača i stvaraju očekivanja za sadržaj drugih elemenata prezentiranih na pakiranju proizvoda. Ambalaža je jedan od vizualnih elemenata koji ima ogroman utjecaj na kupce. Cilj ovog istraživanja bio je opisati utjecaj ambalaže na odluku o kupnji. U tu svrhu provedeno je istraživanje na 35 ispitanika u obliku anketnog upitnika. Kvaliteta proizvoda je čimbenik koji najviše utječe na odabir proizvoda prilikom kupnje, a proizvođači prvo uočavaju slikovne elemente proizvoda. Osim toga, vizualni element koji se prvo uočava je boja ambalaže. Vrsta ambalaže koja se prvo uočava i koja najviše utječe na odabir proizvoda prilikom kupnje je papirna ambalaža. Kada se promatra fizički element ambalaže, onda kupci najviše biraju čvrstu ambalažu proizvoda. Potrebno je provesti veća multicentrična istraživanja kako bi se donijeli općeniti zaključci na temu elemenata ambalaže i odluke o kupnji, koji imaju snažnije znanstveno uporište.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija