Pregled bibliografske jedinice broj: 1205814
Suradnja obitelji i škole iz perspektive učitelja
Suradnja obitelji i škole iz perspektive učitelja // Vrijednosne orijentacije novih naraštaja, Zbornik radova znanstvenih konferencija učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku / Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt ; Takács, Marta (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2020. str. 222-238
CROSBI ID: 1205814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja obitelji i škole iz perspektive učitelja
(COOPERATION BETWEEN FAMILIES AND SCHOOLS FROM
THE PERSPECTIVE OF TEACHERS)
Autori
Valjan Vukić, Violeta ; Županić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vrijednosne orijentacije novih naraštaja, Zbornik radova znanstvenih konferencija učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku
Urednik/ci
Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt ; Takács, Marta
Izdavač
Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici
Grad
Subotica
Godina
2020
Raspon stranica
222-238
ISBN
978-86-87095-98-4
Ključne riječi
obitelj, škola, učenik, suradnja, partnerstvo
(family, school, student, co-operation, partnership)
Sažetak
Obitelj i škola imaju važno mjesto u odgoju djeteta. Prema Jurić i Maleš (1994) „stvaranje kvalitetnih, redovitih i trajnih partnerskih odnosa roditelja, učitelja i škole pravo je i obveza i roditelja i učitelja i škole“. Suradnja prema Maleš (1994.) treba biti jednaka, aktivna i odgovorna jer od takve suradnje, koja se zasniva na dvosmjernoj komunikaciji, međusobnom poštovanju i povjerenju i prihvaćanju prava i obveza, korist imaju dijete, roditelji i učitelji. Učitelju obvezu suradnje s roditeljima propisuju mnogi dokumenti, a u Hrvatskoj se uloga roditelja u odgoju i obrazovanju djeteta navodi u nekoliko Zakona RH. Važnost suradnje između obitelji i škole predmet je proučavanja brojnih istraživanja. U stranoj praksi također postoje razni primjeri koji ukazuju na važnost suradnje i stvaranja partnerstva između škole i obitelji. Na temelju rezultata istraživanja vidljivo je da je praksa i dalje daleko od teorije jer postoji niska angažiranost roditelja u aktivnostima sa školom, nezainteresiranost roditelja za suradnju i nezadovoljstvo suradnjom. Uzorak ovog istraživanja činili su učitelji razredne nastave u osnovnim školama na području Zadarske i Brodsko-posavske županije, a popunjavali su anketu konstruiranu za potrebe ovog istraživanja. Kroz dobivene rezultate i njihovu interpretaciju u empirijskom dijelu prikazana je suradnja obitelji i škole kroz oblike rada, rad učitelja s roditeljima, njihova osposobljenost i zadovoljstvo suradnjom te mišljenje o najčešćim preprekama za uspostavu kvalitetne suradnje kao i o načinima unapređenja suradnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija