Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1205789

Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata


Cindrić, Maja; Valjan Vukić, Violeta
Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 235-260


CROSBI ID: 1205789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata
(Implementation of Montessori pedagogy in the development of elementary mathematical concepts)

Autori
Cindrić, Maja ; Valjan Vukić, Violeta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni pristup obrazovanju učitelja

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Izdavač
Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Bjelovar : Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
235-260

ISBN
978-953-347-459-5

Ključne riječi
didaktički materijal, matematički koncepti, rješavanje problema, zadatci riječima, Montessori pedagogija
(didactic material, mathematical concepts, problem solving, word problems, Montessori pedagogy)

Sažetak
Matematika je nastavni predmet s kojim učenici često imaju teškoća, posebice zato što nastavno gradivo postaje složenije. Uzroke tih teškoća tražili su brojni istraživači različitih znanstvenih disciplina. Model kategorija znanja (prema Ball, Thames i Phelps, 2008) dijeli kategorije znanja učitelja na one vezane za sadržaj i one vezane za pedagoška znanja, nazivajući ih znanje sadržaja predmeta i pedagoško znanje sadržaja. Svaka kategorija dijeli se na potkategorije koje se odnose na znanje općeg sadržaja, znanje specijaliziranog sadržaja, znanje graničnog sadržaja, znanje o sadržaju i učeniku, znanje o sadržaju i podučavanju i znanje o kurikulumu. Ako je sadržaj elementarni matematički koncept, kao što je aditivni koncept, a pedagoško znanje sadržaja paradigma Montessori pedagogije, model kategorija znanja postaje primjer implementacije određene paradigme na podučavanje matematike, a da se pritom nastava ne ocrtava samo kao puka upotreba određenih didaktičkih materijala. Implementacijom određene paradigme preko teorijskog modela sprječava se gubitak suštine svakog nastavnog predmeta, pa i matematike. Temeljni su elementi Montessori obrazovanja pripremljeno okružje, sloboda djeteta uz razvoj osjećaja odgovornosti i obrazovana odrasla osoba (Montessori učitelj/odgojitelj). Uobičajeno školsko okružje podrazumijeva učitelja koji podučava djecu odnosno učenike svemu. Za razliku od toga u Montessori vrtićima i školama dijete uvijek uči u interakciji s okružjem, a učitelj je dio okružja. Da bi okružje bilo poticajno za učenje i stjecanje znanja, njegova struktura treba biti znanstveno utemeljena i metodički osmišljena. Uporabom Montessori materijala djeca postižu visoku razinu apstraktnog znanja i kreativnog razmišljanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Violeta Valjan-Vukić (autor)

Avatar Url Maja Cindrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cindrić, Maja; Valjan Vukić, Violeta
Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 235-260
Cindrić, M. & Valjan Vukić, V. (2022) Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata. U: Strugar, V. & Rajić, V. (ur.) Suvremeni pristup obrazovanju učitelja. Bjelovar : Zagreb, Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 235-260.
@inbook{inbook, author = {Cindri\'{c}, Maja and Valjan Vuki\'{c}, Violeta}, year = {2022}, pages = {235-260}, keywords = {didakti\v{c}ki materijal, matemati\v{c}ki koncepti, rje\v{s}avanje problema, zadatci rije\v{c}ima, Montessori pedagogija}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matemati\v{c}kih koncepata}, keyword = {didakti\v{c}ki materijal, matemati\v{c}ki koncepti, rje\v{s}avanje problema, zadatci rije\v{c}ima, Montessori pedagogija}, publisher = {Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Bjelovar : Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Cindri\'{c}, Maja and Valjan Vuki\'{c}, Violeta}, year = {2022}, pages = {235-260}, keywords = {didactic material, mathematical concepts, problem solving, word problems, Montessori pedagogy}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Implementation of Montessori pedagogy in the development of elementary mathematical concepts}, keyword = {didactic material, mathematical concepts, problem solving, word problems, Montessori pedagogy}, publisher = {Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Bjelovar : Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font