Pregled bibliografske jedinice broj: 1205789
Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata
Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 235-260
CROSBI ID: 1205789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata
(Implementation of Montessori pedagogy in the
development of elementary mathematical concepts)
Autori
Cindrić, Maja ; Valjan Vukić, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristup obrazovanju učitelja
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Bjelovar : Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
235-260
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
didaktički materijal, matematički koncepti, rješavanje problema, zadatci riječima, Montessori pedagogija
(didactic material, mathematical concepts, problem solving, word problems, Montessori pedagogy)
Sažetak
Matematika je nastavni predmet s kojim učenici često imaju teškoća, posebice zato što nastavno gradivo postaje složenije. Uzroke tih teškoća tražili su brojni istraživači različitih znanstvenih disciplina. Model kategorija znanja (prema Ball, Thames i Phelps, 2008) dijeli kategorije znanja učitelja na one vezane za sadržaj i one vezane za pedagoška znanja, nazivajući ih znanje sadržaja predmeta i pedagoško znanje sadržaja. Svaka kategorija dijeli se na potkategorije koje se odnose na znanje općeg sadržaja, znanje specijaliziranog sadržaja, znanje graničnog sadržaja, znanje o sadržaju i učeniku, znanje o sadržaju i podučavanju i znanje o kurikulumu. Ako je sadržaj elementarni matematički koncept, kao što je aditivni koncept, a pedagoško znanje sadržaja paradigma Montessori pedagogije, model kategorija znanja postaje primjer implementacije određene paradigme na podučavanje matematike, a da se pritom nastava ne ocrtava samo kao puka upotreba određenih didaktičkih materijala. Implementacijom određene paradigme preko teorijskog modela sprječava se gubitak suštine svakog nastavnog predmeta, pa i matematike. Temeljni su elementi Montessori obrazovanja pripremljeno okružje, sloboda djeteta uz razvoj osjećaja odgovornosti i obrazovana odrasla osoba (Montessori učitelj/odgojitelj). Uobičajeno školsko okružje podrazumijeva učitelja koji podučava djecu odnosno učenike svemu. Za razliku od toga u Montessori vrtićima i školama dijete uvijek uči u interakciji s okružjem, a učitelj je dio okružja. Da bi okružje bilo poticajno za učenje i stjecanje znanja, njegova struktura treba biti znanstveno utemeljena i metodički osmišljena. Uporabom Montessori materijala djeca postižu visoku razinu apstraktnog znanja i kreativnog razmišljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru