Pregled bibliografske jedinice broj: 1205638
Kontratenor u suvremenoj vokalno-pedagoškoj praksi
Kontratenor u suvremenoj vokalno-pedagoškoj praksi // U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji - Building Experience and Meaning in Music Education - tematski zbornik / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 111-119 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1205638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontratenor u suvremenoj vokalno-pedagoškoj praksi
(Countertenor in Contemporary Vocal Pedagogical
Practice)
Autori
Krnić, Marijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji - Building Experience and Meaning in Music Education - tematski zbornik
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017, 111-119
ISBN
978-86-88619-87-5
Skup
19. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.09.2016. - 02.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kontratenor ; vokalna pedagogija ; osobine glasa
(countertenor ; vocal pedagogy ; voice qualities)
Sažetak
U umjetničkoj vokalnoj glazbi 20. stoljeća javlja se kontratenor, klasični muški pjevački glas, po određenim tonskim kvalitetama srodan ženskim glasovnim vrstama. Premda pojam kontratenor nalazimo već u razdoblju renesanse, u novijoj glazbenoj praksi on dobiva drugačije značenje. Odgovarajući na potrebe suvremenog umjetničkog glazbovanja današnja vokalna pedagogija bavi se odgojem kontratenora. Iako u vokalno-pedagoškoj literaturi ne nalazimo detaljne opise kvaliteta toga glasa, prepoznate su izvjesne sličnosti i razlike u odnosu na ženske glasove pa se tako ističe da se glasovi kontratenora od ženskih glasova razlikuju u boji i voluminoznosti. Cilj istraživanja bio je utvrditi jesu li i u kojoj mjeri studenti solo pjevanja, budući vokalni pedagozi, uspješniji u razlikovanju kontratenorskih od ženskih glasova u odnosu na studente glazbe ostalih smjerova. U radu se provodi istraživanje na studentima četvrte i pete godine studija solo pjevanja te na studentima glazbe ostalih smjerova koji slušajući 18 zvučnih zapisa kontratenorskih i ženskih glasova utvrđuju spol svakog pjevača. Rezultati će ukazati na razinu senzibiliziranosti vokalnog sluha budućih vokalnih pedagoga na kontratenorske glasove. Svrha rada je proširiti spoznaje iz područja vokalne pedagogije te na taj način doprinijeti njezinu daljnjem razvoju. U novim bi istraživanjima bilo vrijedno istraživanje proširiti na aktivne vokalne edukatore od srednjoškolskog do visokoškolskog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost