Pregled bibliografske jedinice broj: 1205594
ZNAČAJ I DOŽIVLJAJ OPERE KOD UČENIKA U PRVA TRI RAZREDA PRIMARNOG OBRAZOVANJA
ZNAČAJ I DOŽIVLJAJ OPERE KOD UČENIKA U PRVA TRI RAZREDA PRIMARNOG OBRAZOVANJA, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1205594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZNAČAJ I DOŽIVLJAJ OPERE KOD UČENIKA U PRVA TRI
RAZREDA PRIMARNOG OBRAZOVANJA
(The importance and impression of opera in students
of the first three
grades of elementary school)
Autori
Gilić, Mirta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.07
Godina
2022
Stranica
37
Mentor
Doc.dr.sc. Jelena Blašković
Ključne riječi
doživljaj opere, glazba, glazbena kultura, opera, učenici primarnog obrazovanja
(music, musical culture, opera, opera experience, students of primary education)
Sažetak
Opera kao glazbeni oblik neizostavan je dio klasične glazbe koja živi već nekoliko stoljeća. Smatra se jednim od najsloženijih oblika upravo zato što obuhvaća nekoliko vrsta umjetnosti ; pjevanje, glumu, scenu, kostimografiju, orkestralnu glazbu pa čak i ples. Opera kao glazbeni oblik javila se krajem 16. stoljeća na dvorovima srednje Italije. Prva skladana opera je Dafne Jacopa Perija iz 1598. godine. Od samoga početka njezine pojave, ona je neizostavni glazbeni oblik mnogih skladatelja kroz povijest sve do današnjih dana. Opera, odnosno operni ulomci, trebali bi biti dio glazbene naobrazbe učenika osnovnih škola kao važan dio mozaika stjecanja glazbene kulture. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati učenike prva tri razreda primarnog obrazovanja o njihovom doživljaju opere, točnije određenih opernih ulomaka. Istraživanje je provedeno u ljetnom semestru akademske godine 2021./2022., a sudjelovala su 102 učenika prva tri razreda primarnog obrazovanja iz Zagreba. Učenici su na auditivnom upitniku iskazivali stupanj sviđanja na petostupanjskoj skali za dvanaest recentnih opernih ulomaka europske i hrvatske glazbene baštine. Rezultati su pokazali kako se učenicima sviđa opera, gdje najviše iskazuju sviđanje za ulomke Wagnerove i Verdijeve opere. Najmanji stupanj sviđanja iskazali su za ranobarokni primjer Monteverdijeve opere. Mann-Whitney U test pokazao je kako na polovici slušanih opernih ulomaka postoji statistički značajna razlika s obzirom na spol. Na pet primjera djevojčice iskazuju intenzivniji doživljaj opernih ulomaka, dok na jednom ulomku dječaci iskazuju statistički značajno intenzivniji doživljaj u odnosu na djevojčice. Ujedno, Kruskal-Wallis testom nisu utvrđene razlike između prvog, drugog i trećeg razreda u doživljaju opernih ulomaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost