Pregled bibliografske jedinice broj: 1205562
Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini
Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 80-81 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1205562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i
poduzetničkoj vještini
(Students' Attitudes About Public Speaking as a
Pedagogical and Entrepreneurial Competence)
Autori
Miloloža, Ivan ; Ham, Emanuela ; Rožac, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 80-81
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije ; komunikacija ; javni nastup ; pedagogija ; poduzetništvo
(competences ; communication ; entrepreneurship ; pedagogy ; public appearance)
Sažetak
Javni govor jest pedagoška i poduzetnička vještina koja se može razvijati i usavršavati iskustvom, ali ujedno ima svoje opće zakonitosti (strukturiranost, formalno izražavanje, drukčiji način izlaganja). Javni govor jedna je od ključnih vještina u području poduzetništva jer je bitno znati kvalitetno prezentirati ideje, projekte, inovacije. Osim toga, potrebno je znati pregovarati, uspostaviti javni dijalog kao i održati svečani govor. Javni govor nužan je i za razvoj znanstvene karijere i napredovanje, budući da se u suvremenom dobu očekuju visoko razvijene vještine izlaganja znanstvenih rezultata i spoznaja na međunarodnim i/ili domaćim znanstvenim konferencijama, okruglim stolovima i drugim manifestacijama. Stoga se umijeće javnog nastupa često navodi kao kriterij u ocjenjivanju u kolegijima u visokom obrazovanju, posebice seminarskoj nastavi. Nažalost, javni govor kod većine osoba izaziva određeni strah koji se manifestira i u fizičkom obliku (ubrzani rad srca, mučnina, drhtanje ruku i sl.) koji je potrebno naučiti kontrolirati. Nekontroliranje treme, odnosno straha pred javni nastup bitno može utjecati na kvalitetu izlaganja. Prema tome, potrebno je usvojiti tehnike koje pomažu u svladavanju treme te ovladati vještinom javnog govora. Rad razmatra javni govor kao pedagošku (komunikacijsku) i poduzetničku vještinu dajući pregled znanstvenih pogleda uz kritičko promišljanje navedene problematike. Uz navedeno, putem online ankete ispitani su stavovi studenata Fakulteta za dentalnu medicinu i zdravstvo u Osijeku vezani za javni govor. Rezultati ankete upućuju na prepoznavanje javnog govora kao ključne kompetencije u individualnom i profesionalnom razvoju studenata te visoki stupanj prisutnosti treme i straha od javnog govora kod studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek