Pregled bibliografske jedinice broj: 1205397
Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda
Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda // Agroeconomia Croatica, 12 (2022), 1; 12-20 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1205397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda
(Consumer purchasing preferences for cured meat products)
Autori
Januš, Tea ; Lončarić, Ružica ; Kristić, Jelena ; Sudarić, Tihana ; Bencarić, Lucija ; Jelić Milković, Sanja
Izvornik
Agroeconomia Croatica (1333-2422) 12
(2022), 1;
12-20
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Osječko-baranjska županija ; potrošači ; intrinzične i ekstrinzične karakteristike suhomesnatih proizvoda
(Osijek-Baranja County ; consumers ; intrinsic and extrinsic characteristics of cured meat products)
Sažetak
U današnje vrijeme nije bitno proizvesti samo što veće količine proizvoda nego i poznavati specifične prehrambene i kupovne potrebe potrošača kako bi se proizvodi mogli pravilno pozicionirati na tržištu. U cilju utvrđivanja čimbenika koje potrošači uzimaju u obzir prilikom kupovine suhomesnatih proizvoda te identificiranja mogućih razlika u njihovim preferencijama s obzirom na različite sociodemografske varijable, provedeno je online anketno istraživanje na uzorku od 889 ispitanika s područja Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja pokazali su da su ispitanicima prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda najvažniji okus (x̄ = 4, 67), miris (x̄ = 4, 50), boja (x̄ = 4, 12), i način proizvodnje suhomesnatih proizvoda (x̄ = 4, 10). Na temelju rezultata Mann-Whitney i Kruskal-Wallis testa utvrđene su različitosti u stavovima ispitanika o važnosti pojedinih činitelja prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda prema spolu, obrazovanju i ekonomskom statusu obitelji. Primjenom klaster analize ispitanicu su podijeljeni u tri klastera. Ispitanicima u sva tri klastera okus i miris suhomesnatih proizvoda pokazali su se važnima. Međutim, ispitanici u prvome klasteru više obraćaju pažnju na cijenu suhomesnatih proizvoda za razliku od ispitanika u drugome klasteru koji više vrednuju boju i način proizvodnje suhomesnatih proizvoda dok je ispitanicima u trećemu klasteru najvažnije porijeklo i da su suhomesnati proizvodi proizvedeni s domaćom crvenom paprikom i češnjakom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek
Profili:
Tihana Sudarić
(autor)
Sanja Jelić Milković
(autor)
Ružica Lončarić
(autor)
Lucija Bencarić
(autor)
Jelena Kristić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts