Pregled bibliografske jedinice broj: 1205356
Upotreba micro:bit uređaja u prikupljanju fizikalnih podataka
Upotreba micro:bit uređaja u prikupljanju fizikalnih podataka, 2020., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet/Fizički odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 1205356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba micro:bit uređaja u prikupljanju fizikalnih
podataka
(The use of micro:bit device in collecting physical
data)
Autori
Bakula, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet/Fizički odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
05.11
Godina
2020
Stranica
53
Mentor
Paar, Dalibor
Ključne riječi
BBC micro:bit, nastava fizike, fizikalna mjerenja
(BBC micro: bit, physics teaching, physical measurements)
Sažetak
U suvremenom obrazovanju, nastava fizike kao jedno od temeljnih STEM područja ima sve veći značaj. Ključna pitanja danas su kako učenike aktivno uključiti u nastavni proces, zainteresirati ih za fiziku i potaknuti dalje u smjeru STEM područja koja su okosnica zanimanja 21. stoljeća. O upotrebi mikroračunala u nastavi se već dugo razmišlja, no tek je prije 5 godina, konstrukcijom posebno dizajniranog mikroračunala BBC micro:bit, za potrebe obrazovanja u Europskoj uniji, došlo do masovne primjene u školama. Paralelno tome razvijaju se ideje i metode kako ih uključiti u nastavu pojedinih predmeta. Nastava fizike, koja u središtu ima fizikalni pokus, logično je mjesto implementacije mikroračunala. Micro:bit otvara mogućnost razvoja brojnih istraživačkih ideja u nastavi fizike uz relativno male troškove. Upotrebom micro:bit uređaja kao mjernog instrumenta u fizikalnom pokusu, uz mogućnost prikupljanja i bežičnog slanja podataka, učenike uvodimo u istraživački proces. Premda je preciznost mjerenja manja nego s profesionalnom opremom, ona je dovoljna za detekciju i analizu fizikalnih pojava. Micro:bitom izmjereni podaci prenose se na računalo, te se ovisno o razini obrazovanja na kojoj se tema obrađuje, mogu izvoditi jednostavne i složene analize i fizikalna modeliranja. Moglo bi se reći da je micro:bit i prvi korak u smjeru razvoja i dizajna novih uređaja ili visokotehnoloških proizvoda. U obrazovanju 21. stoljeća važno je da se učenici praktično upoznaju s tim procesom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika