Pregled bibliografske jedinice broj: 1205032
Pravna i politička pismenost kao preduvjet ostvarenja (slobode) aktivnog građanstva
Pravna i politička pismenost kao preduvjet ostvarenja (slobode) aktivnog građanstva // Konferencija Sloboda i društvo u 21. stoljeću, u povodu 70. rođendana prof. dr. sc. Slavena Ravlića
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1205032 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravna i politička pismenost kao preduvjet ostvarenja (slobode) aktivnog građanstva
(Legal and political literacy as a prerequisite for the realization (of liberty) of active citizenship)
Autori
Jeknić, Ranka ; Čop, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Konferencija Sloboda i društvo u 21. stoljeću, u povodu 70. rođendana prof. dr. sc. Slavena Ravlića
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
slobod a ; pravna pismenost ; politička pismenost ; šutljivo građanstvo ; aktivno građanstvo
(liberty ; legal literacy ; political literacy ; silent citizenship ; active citizenship)
Sažetak
Polazeći od određenja pojma slobode kao važnog elementa liberalnih demokracija i socijaldemokracija, izlaganje se usmjerava na shvaćanje „pozitivne“ slobode kao autonomije, samousmjerenosti i samoostvarenja pojedinaca (Ravlić, 2003), te se propituje koji su dostupni alati pomoću kojih se može „šutljivo“ građanstvo potaknuti na aktivno sudjelovanje u kolektivnom (političkom) odlučivanju. Kao jedan od preduvjeta ostvarenja „pozitivne“ slobode autorice ističu političku i pravnu pismenost koje omogućavaju stjecanje znanja i vještina za sudjelovanje građana u demokratskim procesima, pogotovo u okolnostima koje obilježava pad povjerenja u političke institucije, opadanje konvencionalnih oblika sudjelovanja, te porast nekih novih oblika poput digitalne participacije (Ravlić, 2017). Stoga autorice analiziraju pravnu i političku pismenost i socijalizaciju kao procese koji traju cijeli život i kojima se jačaju veze između građana i demokratskih institucija, te razvija pravna i politička kultura. Sve to kritički se sagledava u kontekstu suvremenog hrvatskog društva u kojem je iznova aktualizirana tema građanskog odgoja i obrazovanja, ali i s obzirom na dosadašnje nalaze o mogućim motivima otuđenosti, odnosno „šutljivosti“ građana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija