Pregled bibliografske jedinice broj: 1205011
Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima
Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima // Magistra Iadertina, 13 (2018), 1; 207-227 doi:10.15291/magistra.2825 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1205011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima
(THE SEQUENCE OF ACTIVITIES WITHIN THE SCHOOL YEAR
IN WALDORF KINDERGARTENS)
Autori
Valjan Vukić, Violeta ; Berket, Jelena
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 13
(2018), 1;
207-227
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Waldorfska pedagogija, Rudolf Steiner, pedagoška godina, dnevni i tjedni ritam
(Waldorf pedagogy, Rudolf Steiner, pedagogical year, daily and weekly rhythm)
Sažetak
Waldorfska pedagogija jedinstvena je u odgoju i obrazovanju, utemeljena od strane Rudolfa Steinera. Glavni je cilj ove pedagogije težnja za usklađivanjem djetetova „duhovnog i zemaljskog dijela“, pružajući mu veću slobodu u odgoju. Dijete oblikuje svoja znanja aktivnim istraživanjem, metodom stjecanja vlastita iskustva i oponašanjem odraslih. Tijek pedagoške godine u waldorfskom vrtiću, temelji se na ritmu povezanom s izmjenom godišnjih doba (jesenski, zimski, proljetni i ljetni ciklus), izmjenom vremena u danu i izmjenom dana u tjednu. Ritmičnost godišnjih doba isprepletena je s proslavom pojedinih kršćanskih svetkovina. Ritmičnost tjedna temelji se na izmjeni prehrane i umjetničkih aktivnosti, dok ritmičnost dana polazi od uravnotežene izmjene vođenih i slobodnih aktivnosti. Vođene aktivnosti (udah) osmišljava odgajatelj dok slobodne (izdah) izabire samo dijete prema svojim interesima.
Izvorni jezik
Hrvatski