Pregled bibliografske jedinice broj: 1204937
In-situ ispitivanja akustičkih svojstava barijera za zaštitu od buke na dionici željezničke pruge M604 Oštarije-Knin-Split
In-situ ispitivanja akustičkih svojstava barijera za zaštitu od buke na dionici željezničke pruge M604 Oštarije-Knin-Split // 16. Dani komore inženjera građevinarstva
Opatija, Hrvatska, 2022. str. - (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1204937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
In-situ ispitivanja akustičkih svojstava barijera
za zaštitu od buke na dionici željezničke pruge
M604 Oštarije-Knin-Split
(In-situ determination of acoustic properties of
the noise barriers on the section of railway M604
Oštarije-Knin-Split)
Autori
Haladin, Ivo ; Ivančev Mate ; Lakušić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
16. Dani komore inženjera građevinarstva
/ - , 2022
Skup
16. dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva (HKIG 2022)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 09.06.2022. - 11.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
buka, željeznička infrastruktura, barijere za zaštitu od buke, akustička svojstva, refleksija zvuka, prigušenje zvuka, buka u okolišu
(noise, railway infrastructure, noise barrier, acoustic parameters, sound reflection, insertion loss, environmental noise)
Sažetak
Pri izgradnji i rekonstrukciji željezničke infrastrukture, potrebno je voditi računa o razinama buke koje ona emitira u okoliš sukladno Zakonu o zaštiti od buke (NN br. 30/09, 55/13, 153/13, 41/16), Pravilnikom o najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave (NN br. 145/04) te direktivom 2002/49/EZ o procjeni i upravljanju bukom iz okoliša. Jedna od glavnih metoda kontrole buke je ublažavanje na izvorima izgradnjom barijera za zaštitu od buke koja tijekom perioda eksploatacije trebaju imati potrebna mehanička svojstva te zadovoljavajuće parametre akustičke učinkovitosti. RUCONBAR je visoko upijajuća, ekološki prihvatljiva betonska barijera za zaštitu od buke razvijena i patentirana na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Njegov upijajući sloj izrađen je od recikliranih otpadnih guma i betona. In-situ dokazivanje akustičkih svojstava barijera sve je češći zahtjev na tržištu. Ugradnjom RUCONBAR barijera na dionici pruge M604 Oštarije- Knin-Split omogućena je in-situ provedba ispitivanja akustičkih performansi barijera za zaštitu od buke na željezničkoj infrastrukturi. Planirana ispitivanja za dokazivanje akustičkih performansi i optimizaciju RUCONBAR proizvoda uključuju određivanje refleksije zvuka prema HRS CEN/TS 16272-5:2014, određivanje prigušenja zvuka prema HRN EN ISO 10847, te mjerenje buke u okolišu prema HRN ISO 1996-2. Provođenje ovih ispitivanja na RUCONBAR barijerama za zaštitu od buke omogućuje njihovu dodatnu optimizaciju, mogućnost sudjelovanja na sve većem broju natječaja za ugradnju sustava zaštite od buke na željezničku infrastrukturu u Republici Hrvatskoj i ostalim članicama EU, te konkurentsku prednost s proizvodima proizvedenim bez potvrde svojstava prema predmetnim standardima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb