Pregled bibliografske jedinice broj: 1204857
Madrigali Iacobusa Gallusa: prikaz interpretacije u različitim izvođačkim sastavima
Madrigali Iacobusa Gallusa: prikaz interpretacije u različitim izvođačkim sastavima // Zbornik radova 1. Naučni i umetnički simpozijum "Muzika između teorije i prakse" / Ivkov, Vesna (ur.).
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, 2016. str. 160-172 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1204857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Madrigali Iacobusa Gallusa: prikaz interpretacije u
različitim izvođačkim sastavima
(Madrigals of Iacobus Gallus: Presentation of
interpretation in different performing ensembles)
Autori
Krnić, Marijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 1. Naučni i umetnički simpozijum "Muzika između teorije i prakse"
/ Ivkov, Vesna - Novi Sad : Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, 2016, 160-172
ISBN
978-86-88191-64-7
Skup
1. naučni i umetnički simpozijum "Muzika između teorije i prakse"
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 30.10.2015. - 31.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Iacobus Gallus ; madrigali ; interpretacija ; izvođački sastavi
(Iacobus Gallus ; madrigal ; interpretation ; performing ensembles)
Sažetak
Unatoč nemaloj zastupljenosti renesansnih skladbi na koncertnim programima, izvođači su nedovoljno informirani o činjenicama koje bitno utječu na razumijevanje i interpretaciju pa se oslanjajući na intuiciju te vlastito glazbeno iskustvo i estetiku ponekad potpuno udaljavaju od izvedbenih praksi toga razdoblja. Te činjenice pronalazimo u pisanim materijalima onoga vremena koji nam ne mogu dati cjelovitu sliku o interpretaciji, ali nam mogu skrenuti pažnju na pojedine probleme te ukazati na pravi put njihova rješavanja. Rad se zadržava na problemu interpretacije madrigala (moralija) Iacobusa Gallusa, skladatelja čiji je svjetovni opus u to vrijeme po mnogočemu izniman. Razmatra se pitanje optimalnoga izvođačkoga sastava. Kod izvedbi Gallusovih moralija preporuča se manje izvođačko tijelo, s jednim do dva pjevača u dionici bez pratnje glazbala. U drugom dijelu rada donosimo analize snimki triju moralija: Quam gallina suum parit ovum (HM VII), Barbara, Celarent (HM XXXII) i Si tibi gratia (HM XVI). Snimke su analizirane po pitanju izvođačkoga sastava. Dolazi se do zaključka da u odnosu na geografsko porijeklo izvođača nema bitnih razlika u pristupu, dok s obzirom na vrijeme nastanka snimki novije izvedbe u većoj mjeri zadovoljavaju kriterije povijesno obaviještene interpretacije, odnosno očita je veća senzibiliranost na posebne zahtjeve u izvedbi takve glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost