Pregled bibliografske jedinice broj: 1204771
Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu
Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu // Filozofska istraživanja, 41 (2021), 4; 751-764 doi:10.21464/fi41405 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1204771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu
(Comparison of European and Asian Educational
Traditions and Their Importance in the Contemporary Context)
Autori
Jurčević, Ružica
Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 41
(2021), 4;
751-764
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgoj, obrazovanje, konfucijanizam, humanizam, vrijednost, neoliberalizam, sveučilište
(education, Confucianism, humanism, value, neoliberalism, university)
Sažetak
Prevladavajuće ekonomske ideologije, koje su ušle u područje visokog odgoja i obrazovanja u posljednjih nekoliko desetljeća, poremetile su dugu tradiciju tzv. humanističkih ideala i vrijednosti. To je ujedno rezultiralo pomakom s učenja per se prema učenju za tržište rada, čime je naglasak stavljen na tehničko-funkcionalnu dimenziju obrazovanja kojom se zanemaruje pojedinac i njegov razvoj. Dok mnoga europska sveučilišta pozdravljaju neoliberalnu paradigmu u poučavanju i učenju, u azijskim zemljama posljednjih godina dolazi do oživljavanja tradicionalnog konfucijanskog koncepta odgoja i obrazovanja kao odgovora na hiperspecijalizaciju visokog obrazovanja. Pokušavajući istražiti odnos između humanističkih i neoliberalnih pristupa sveučilištu, ovaj će se rad fokusirati na prikaz europske i azijske (konfucijanske) tradicije odgoja i obrazovanja, na njihove sličnosti i razlike te načine na koje su potonje razlike institucionalizirane, s ciljem da se ukaže na važnost rekonstitucije humanističkih vrijednosti u odgoju i obrazovanju u sve više neoliberalno orijentiranom svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus