Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1204771

Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu


Jurčević, Ružica
Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu // Filozofska istraživanja, 41 (2021), 4; 751-764 doi:10.21464/fi41405 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1204771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu
(Comparison of European and Asian Educational Traditions and Their Importance in the Contemporary Context)

Autori
Jurčević, Ružica

Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 41 (2021), 4; 751-764

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
odgoj, obrazovanje, konfucijanizam, humanizam, vrijednost, neoliberalizam, sveučilište
(education, Confucianism, humanism, value, neoliberalism, university)

Sažetak
Prevladavajuće ekonomske ideologije, koje su ušle u područje visokog odgoja i obrazovanja u posljednjih nekoliko desetljeća, poremetile su dugu tradiciju tzv. humanističkih ideala i vrijednosti. To je ujedno rezultiralo pomakom s učenja per se prema učenju za tržište rada, čime je naglasak stavljen na tehničko-funkcionalnu dimenziju obrazovanja kojom se zanemaruje pojedinac i njegov razvoj. Dok mnoga europska sveučilišta pozdravljaju neoliberalnu paradigmu u poučavanju i učenju, u azijskim zemljama posljednjih godina dolazi do oživljavanja tradicionalnog konfucijanskog koncepta odgoja i obrazovanja kao odgovora na hiperspecijalizaciju visokog obrazovanja. Pokušavajući istražiti odnos između humanističkih i neoliberalnih pristupa sveučilištu, ovaj će se rad fokusirati na prikaz europske i azijske (konfucijanske) tradicije odgoja i obrazovanja, na njihove sličnosti i razlike te načine na koje su potonje razlike institucionalizirane, s ciljem da se ukaže na važnost rekonstitucije humanističkih vrijednosti u odgoju i obrazovanju u sve više neoliberalno orijentiranom svijetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ružica Jurčević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jurčević, Ružica
Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu // Filozofska istraživanja, 41 (2021), 4; 751-764 doi:10.21464/fi41405 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Jurčević, R. (2021) Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu. Filozofska istraživanja, 41 (4), 751-764 doi:10.21464/fi41405.
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2021}, pages = {751-764}, DOI = {10.21464/fi41405}, keywords = {odgoj, obrazovanje, konfucijanizam, humanizam, vrijednost, neoliberalizam, sveu\v{c}ili\v{s}te}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.21464/fi41405}, volume = {41}, number = {4}, issn = {0351-4706}, title = {Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova va\v{z}nost u suvremenom kontekstu}, keyword = {odgoj, obrazovanje, konfucijanizam, humanizam, vrijednost, neoliberalizam, sveu\v{c}ili\v{s}te} }
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2021}, pages = {751-764}, DOI = {10.21464/fi41405}, keywords = {education, Confucianism, humanism, value, neoliberalism, university}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.21464/fi41405}, volume = {41}, number = {4}, issn = {0351-4706}, title = {Comparison of European and Asian Educational Traditions and Their Importance in the Contemporary Context}, keyword = {education, Confucianism, humanism, value, neoliberalism, university} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font