Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1204550

Vršnjačko nasilje i učenička percepcija školske klime


Bojčić, Karlo; Mandić Vidaković, Sanela
Vršnjačko nasilje i učenička percepcija školske klime // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 71 (2022), 1; 70-83 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1204550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vršnjačko nasilje i učenička percepcija školske klime
(Peer violence and student perception of school climate)

Autori
Bojčić, Karlo ; Mandić Vidaković, Sanela

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 71 (2022), 1; 70-83

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
violence, peers, primary school students, victimization

Sažetak
Rad analizira anketno istraživanje o iskustvima učenika s vršnjačkim nasiljem i njihovu percepciju školske klime. Istraživanje je provedeno na uzorku od 186 učenika predmetne nastave jedne osnovne škole u Našicama u dobi od 11 do 15 godina. Cilj je rada ispitati odnos doživljenog i počinjenog vršnjačkog nasilja u školi s učeničkom procjenom školske klime te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u doživljavanju i činjenju vršnjačkog nasilja s obzirom na spol, dob i školski uspjeh učenika. Utvrđena je statistički značajna razlika prema spolu i školskom uspjehu u učestalosti viktimizacije i činjenju vršnjačkog nasilja u proteklih sedam dana. Utvrđena je i značajna, laka povezanost između učestalosti doživljenog i počinjenog vršnjačkog nasilja u školi te percepcije negativne školske klime. Iz rezultata proizlazi važnost usmjeravanja preventivnih programa na različite sastavnice školske klime od učenika, učitelja, roditelja i međuljudskih odnosa svih dionika škole do organizacijske strukture škole.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2017-05-8876 - Hrvatski monitor nasilja - Istraživanje pojavnih oblika, uzroka i procesuiranja delinkventnog nasilja s fokusom na zaštiti posebno ranjivih skupina žrtava (CroViMo) (Getoš Kalac, Anna-Maria; Bezić, Reana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Karlo Bojčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bojčić, Karlo; Mandić Vidaković, Sanela
Vršnjačko nasilje i učenička percepcija školske klime // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 71 (2022), 1; 70-83 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bojčić, K. & Mandić Vidaković, S. (2022) Vršnjačko nasilje i učenička percepcija školske klime. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 71 (1), 70-83.
@article{article, author = {Boj\v{c}i\'{c}, Karlo and Mandi\'{c} Vidakovi\'{c}, Sanela}, year = {2022}, pages = {70-83}, keywords = {violence, peers, primary school students, victimization}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {71}, number = {1}, issn = {1848-0756}, title = {Vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje i u\v{c}eni\v{c}ka percepcija \v{s}kolske klime}, keyword = {violence, peers, primary school students, victimization} }
@article{article, author = {Boj\v{c}i\'{c}, Karlo and Mandi\'{c} Vidakovi\'{c}, Sanela}, year = {2022}, pages = {70-83}, keywords = {violence, peers, primary school students, victimization}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {71}, number = {1}, issn = {1848-0756}, title = {Peer violence and student perception of school climate}, keyword = {violence, peers, primary school students, victimization} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Library & Information Science Abstracts (Lisa )
  • MLA International Bibliography





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font