Pregled bibliografske jedinice broj: 1204395
Didaktički izazovi komunikacije putem aplikacije WhatsApp: studentska percepcija o (ne)promjenama jezičnog izražavanja
Didaktički izazovi komunikacije putem aplikacije WhatsApp: studentska percepcija o (ne)promjenama jezičnog izražavanja // Međunarodni znanstveno-stručni skup 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
Varaždin, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1204395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički izazovi komunikacije putem aplikacije
WhatsApp: studentska percepcija o (ne)promjenama
jezičnog izražavanja
(Didactic challenges of communication through the
Whatsapp application: student perception of
(non)changes in language expression)
Autori
Müller, Mirela ; Višić, Maroje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
didaktički izazovi, WhatsApp komunikacija, jezično izražavanje, društveni odnos
(didactic challenges, WhatsApp communication, language expression, social relationship)
Sažetak
Razvoj i širenje novih komunikacijskih tehnologija zahtijeva daljnja istraživanja o utjecaju inovacija na jezično izražavanje u pismenom i usmenom kontekstu. Društvene mreže koji s jedne strane obogaćuju komunikaciju s druge strane se postavlja pitanje kako online komunikacija uz pomoću digitalnih alata poput Messenger i WhutsAppa utječe na promjene u jezičnom kontekstu ali i na društvene odnose? S obzirom da na društvenim mrežama fokus nije na sadržaju već na samoj poruci, mnoga znanstvena istraživanja implicite ukazuju na opasnost od površnog načina komuniciranja koji mogu narušiti kulturu jezičnog izražavanja i interpersonalnu komunikaciju. Korištenje slikovnih smajlića ili tzv. emoji u online komunikaciji koji zamijenjuju opis osjećaja na neki način su postali stil i navika suvremene komunikacije. Umjesto klasičnih interpunkcijskih znakova, postoji veliki izbor znakova koji omogućuju uspješnu digitalnu komunikaciju ali mnogi stručnjavi vide problematiku u tome da komuniciranje putem slikovnih smajlića može dovesti do negativnih promjena jezičnog izražavanja. Upravo iz toga, rad polazi od hipoteze da se korištenjem digitalnog alata WhutsApp-a mijenjaju navike i načini komunikacije a koja (ne) utječe na promjene u pismenom i usmenom izražavanju te i da postoji statistička značajna razlika među ispitanika s obzirom na smjer studija. U istraživanju je korišten online anketni upitnik koje se provodio u vremenskom periodu od 20 svibnja do kraja lipnja 2021/2022. godine. Sudionici u istraživanju su studenti prediplomskog studija humanističkog smjera Odsjeka za njemački jezik i književnost u Splitu i studenti prediplomskog društvenog smjera Sveučilišta Libertas-a, smjera Međunarodni odnosi i Međunarodno poslovanje. Rad nastoji dati odgovor na problem istraživanja kao i osvijestiti didaktičke izazove WhutsApp komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-7 - Didaktičko-metodičke inovacije za učinkovitost hibridnog modela učenja u nastavi njemačkog jezika (Müller, Mirela, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)