Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1204264

Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike


Petričević, Ema
Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike // STOO2 knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 148-149 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1204264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike
(The nature and dynamics of engagement in learning from the perspective of a physics teacher)

Autori
Petričević, Ema

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
STOO2 knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 148-149

ISBN
978-953-8115-98-1

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
fizika ; kvalitativno istraživanje ; osnovna škola ; uključenost u učenje ; učitelji
(elementary school ; engagement in learning ; physics ; teachers ; qualitative research)

Sažetak
Uključenost u učenje je multidimenzionalni konstrukt koji se, prema većini autora, sastoji od više aspekata: bihevioralnog (trud, pažnja, koncentracija), kognitivnog (učenje s razumijevanjem) i emocionalnog (pozitivne emocije nasuprot negativnima), a prema nekim autorima i proaktivnog koji se odnosi na samoinicijativno obogaćivanje procesa učenja (primjerice, postavljanje pitanja, davanja prijedloga za poboljšavanja procesa učenja). Iako su poznati brojni pozitivni obrazovni ishodi uključenosti u učenje, manje se zna o prirodi i dinamici samog koncepta predmetno specifične uključenosti u učenje fizike. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati obilježja te dinamiku različitih aspekata uključenosti u učenje fizike koje učitelji prepoznaju. Za teorijski okvir odabran je Model četiri međusobno povezana aspekta učeničke uključenosti u učenje (Reeve, 2013). Prema ovom modelu četiri aspekta uključenosti u učenje (bihevioralni, kognitivni, emocionalni i proaktivni) međusobno su u interakciji i dovode do pozitivnih ishoda poput veće kvalitete učenja, akademskog postignuća te razvoja vještina i talenata. U okviru kvalitativne metodologije provedeno je 12 dubinskih polustrukturiranih intervjua s učiteljima fizike iz 11 osnovnih škola (9 učiteljica). Primijenjen je fenomenološki pristup. Rezultati istraživanja su pokazali da učitelji fizike proaktivni aspekt prepoznaju kao pokazatelj kvalietetne uključenosti u učenje fizike. Opisana dinamika različitih aspekata uključenosti u učenje fizike pokazuje da su različiti aspekti uključenosti u složenom međuodnosu, u skladu s teorijskim okvirom, ali i da emocionalni aspekt ima važnu ulogu u poticanju ili blokiranju ostalih aspekata u uključenosti u učenje fizike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ema Petričević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petričević, Ema
Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike // STOO2 knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 148-149 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Petričević, E. (2022) Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)STOO2 knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema}, year = {2022}, pages = {148-149}, keywords = {fizika, kvalitativno istra\v{z}ivanje, osnovna \v{s}kola, uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, u\v{c}itelji}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Priroda i dinamika uklju\v{c}enosti u u\v{c}enje sa stajali\v{s}ta u\v{c}itelja fizike}, keyword = {fizika, kvalitativno istra\v{z}ivanje, osnovna \v{s}kola, uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, u\v{c}itelji}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema}, year = {2022}, pages = {148-149}, keywords = {elementary school, engagement in learning, physics, teachers, qualitative research}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {The nature and dynamics of engagement in learning from the perspective of a physics teacher}, keyword = {elementary school, engagement in learning, physics, teachers, qualitative research}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font