Pregled bibliografske jedinice broj: 1204264
Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike
Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa stajališta učitelja fizike // STOO2 knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 148-149 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1204264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priroda i dinamika uključenosti u učenje sa
stajališta učitelja fizike
(The nature and dynamics of engagement in learning
from the perspective of a physics teacher)
Autori
Petričević, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
STOO2 knjižica sažetaka
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 148-149
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fizika ; kvalitativno istraživanje ; osnovna škola ; uključenost u učenje ; učitelji
(elementary school ; engagement in learning ; physics ; teachers ; qualitative research)
Sažetak
Uključenost u učenje je multidimenzionalni konstrukt koji se, prema većini autora, sastoji od više aspekata: bihevioralnog (trud, pažnja, koncentracija), kognitivnog (učenje s razumijevanjem) i emocionalnog (pozitivne emocije nasuprot negativnima), a prema nekim autorima i proaktivnog koji se odnosi na samoinicijativno obogaćivanje procesa učenja (primjerice, postavljanje pitanja, davanja prijedloga za poboljšavanja procesa učenja). Iako su poznati brojni pozitivni obrazovni ishodi uključenosti u učenje, manje se zna o prirodi i dinamici samog koncepta predmetno specifične uključenosti u učenje fizike. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati obilježja te dinamiku različitih aspekata uključenosti u učenje fizike koje učitelji prepoznaju. Za teorijski okvir odabran je Model četiri međusobno povezana aspekta učeničke uključenosti u učenje (Reeve, 2013). Prema ovom modelu četiri aspekta uključenosti u učenje (bihevioralni, kognitivni, emocionalni i proaktivni) međusobno su u interakciji i dovode do pozitivnih ishoda poput veće kvalitete učenja, akademskog postignuća te razvoja vještina i talenata. U okviru kvalitativne metodologije provedeno je 12 dubinskih polustrukturiranih intervjua s učiteljima fizike iz 11 osnovnih škola (9 učiteljica). Primijenjen je fenomenološki pristup. Rezultati istraživanja su pokazali da učitelji fizike proaktivni aspekt prepoznaju kao pokazatelj kvalietetne uključenosti u učenje fizike. Opisana dinamika različitih aspekata uključenosti u učenje fizike pokazuje da su različiti aspekti uključenosti u složenom međuodnosu, u skladu s teorijskim okvirom, ali i da emocionalni aspekt ima važnu ulogu u poticanju ili blokiranju ostalih aspekata u uključenosti u učenje fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija